Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Motorstativ til vandet 26 aug 2019 20:49 #2719

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
G 'aften

Svar til Doole

Konceptet "motor som hund" er noget, som Danmarks Jægerforbunds Strand- og havjagtudvalg har arbejdet med i --- jah, mange år efterhånden!
Det går ud på, at vi vil have bedre mulighed for at indhente og affange et anskudt stykke vildt under trækjagt i de motorbådsfrie områder på havet.
Strandjægerne kan jo ikke medbringe apporterende hund i prammen, når man ligger på træk.
Med en lille motor på prammen, mens man ligger for anker og med lokkefugle ude, kan man hurtigt forfølge og affange en anskudt and eller gås. Anskydninger kan ikke helt undgås, men med en motor som hund kan anskudte fugle nemmere affanges og tages hjem til kødgryden.
Problematikken skal selvfølgelig ses i forhold til nu, hvor jægeren må til årerne og af sted efter fuglen.

Set i det lys var jeg - som mange andre strandjægere - meget spændt på udfaldet af "den nye tolkning" af reglerne om motor.
Men selv om jeg er et positivt menneske, har jeg erfaret, at kun lommeuld kommer af sig selv, så jeg blev ikke overrasket!

Vi må håbe, at "motor som hund" konceptet snarest bliver indarbejdet i jagtlovgivningen.

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: Doole

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 27 nov 2019 19:36 #3060

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 236
  • Modtagne Tak: 291
"Doole", du kan parkere din påhængsmotor UDEN brug af pælebor.
Løsningen er nem, let og sikker.
Det manglende styrehåntag skyldes at jeg har gjort min 2.3Honda "fjernbetjent" (pga ca 2m agterdæk)
Mvh, cpfj








...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Følgende bruger(e) sagde tak: Doole

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 27 nov 2019 20:44 #3062

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Det var dælme smart Claus, temlig simpelt men super smart t). Det har jeg med 100% sikkerhed tænkt mig at kopiere. Jeg vil dog nok lave det i alu eller rustfrit. 1000 tak fordi du har delt dette, er lige ved at være klar med min langelænder med tilhørende trailer ( godt nok en tidsrøver ) og har tænkt meget over det med den motor der, det her er nemt og kan sagtens bruges. God aften. Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen