Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Motorstativ til vandet 19 aug 2019 19:24 #2665

  • mikkelmmk93
  • mikkelmmk93's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 9
  • Modtagne Tak: 0

anderslyngby skrev: Hej igen

Jeg har nu modtaget dette svar fra Jens Østergaard fra Miljø- og Fødevareministeriet:
==================
Alle fartøjer der helt eller delvist drives frem af en motor, er at betragte som et motordrevet fartøj. Disse faretøjer betragtes også som motordrevet selvom motoren er slukket. Hvis motoren er aftagelig, er fartøjet alene at betragte som et motordrevet fartøj, når motoren er monteret. Dvs. hvis man har en jolle med en påhængsmotor er den kun at betragte som et motordrevet fartøj så længe påhængsmotoren er monteret.
==================


Jeg har sendt en besked med min mail, vil du videresende din korrespondance til mig så jeg har den fulde tekst? Mange tak! :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 23 aug 2019 09:48 #2673

  • anderslyngby
  • anderslyngby's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 61
  • Modtagne Tak: 24
Jens Østergaard fra Miljø- og Fødevareministeriet har her til morgen sendt mig denne opfølgende mail:

=======================================
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at mit svar herunder har givet anledning til misforståelser. Jeg skal beklage, at jeg ikke har udtrykt mig tilstrækkeligt klart og brugte betegnelsen monteret.

Motoren skal naturligvis som hidtil være fuldstændigt adskilt fra båden. Påhængsmotoren må således heller ikke ligge i bunde af båden, som jeg kan se er den tolkning i har lavet på baggrund af mit svar herunder. Så praksis er ikke ændret ift. tidligere.
=======================================

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 23 aug 2019 10:38 #2674

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76

anderslyngby skrev: Jens Østergaard fra Miljø- og Fødevareministeriet har her til morgen sendt mig denne opfølgende mail:

=======================================
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at mit svar herunder har givet anledning til misforståelser. Jeg skal beklage, at jeg ikke har udtrykt mig tilstrækkeligt klart og brugte betegnelsen monteret.

Motoren skal naturligvis som hidtil være fuldstændigt adskilt fra båden. Påhængsmotoren må således heller ikke ligge i bunde af båden , som jeg kan se er den tolkning i har lavet på baggrund af mit svar herunder. Så praksis er ikke ændret ift. tidligere.
=======================================


Ja så er vi tilbage ved status quo...

Og som jeg kan læse mig ud af teksten ovenover, så er det heller ikke nok blot at fjerne beslaget fra prammen. Han skriver helt specifikt at motoren ikke må ligge i båden?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 23 aug 2019 12:11 #2676

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
AV AV AV

En stakkels embedsmand har fået så mange bank med en våd avis af henholdsvis minister, Dansk naturfredningsforening og Dansk ornitologisk forening.
Stakkels fyr.
Fortolkning VI har lavet på baggrund af hans svar er forkert, skriver han?
Det var vel hans fortolkning den var gal med, det skal vi vel ikke have skylden for?
Tidligere statsminister Jens Otto Krag er kendt for ordene.
" man har et standpunkt til man tager et nyt"
Det gælder vist stadig ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: jakobcoff

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Motorstativ til vandet 23 aug 2019 13:00 #2677

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg mener nu heller ikke at vi har mistolket på hvad han i første mail skrev, at han så har lavet i nælderne og givet Anders et forkert svar er jo ret tydeligt B).
Det sagt så syntes jeg tolkningen af paragraffen er dybt godnat.
Glædeligt er det dog at der inden sæsonstart er kommet en præcisering så ingen Strandjægere skulle stilles til spot og spæ på torvet i Roskilde pga en lidt for dygtig embedsmand.
Men så støber man da bare en lille flydende “trailer svane” hvori motoren kan ligge. Så kan de stikke deres motor mistro skråt op t). Og den fine 2.3hk’er kan komme med over alt alliwl :).
Tillykke Torben og co, ret skal altid være ret og det havde du/ I, et lille desværre skal altså listes ind også :).
Hygge.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: jakobcoff

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 24 aug 2019 00:30 #2682

  • Doole
  • Doole's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 53
  • Modtagne Tak: 2
Øv øv så skal man stadig slæbe pælebor med ud eller smide kværnen af på land. Det er sgu en underlig regel, det ændrer intet for den måde jeg går på jagt, udover at gøre det lidt mere bøvlet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 24 aug 2019 07:18 #2683

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 296
Af og til er det slet ikke sjovt at have ret Tybjerg.

I denne sag så jeg hellere end gerne at man havde opblødt paragraffen og overladt ansvaret til os strandjægere.

Det tør man så ikke.

Bøvlet??
Det er lige hvad det er og sådan man blev "enige" om at det skulle være.
Årsagen skal vel findes i at jo mere bøvl, desto færre jægere der tager udfordringen op.
Det giver mere ro til fuglene og alle er glade, eller?

Mit motto er jo.
"Hvis det var nemt, var der ikke noget ved det"
Så mig tager de ikke måsen på ;-)

Vil man det 100% finder man også en løsning der overholder loven så man ikke bringer den frie jagt på søterritoriet i fare, for så fri er den heller ikke ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Motorstativ til vandet 24 aug 2019 09:55 #2684

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Som så ofte har du jo nogle virkelige gode pointer ven, og den med at det ikke skal være for let køber jeg selvfølgelig.
Det sagt så havde jeg oprigtigt håbet at man var blevet “klogere” men inderst inde havde jeg nok også en fornemmelse af at det ville være for godt til at være sandt.
Regler og tolkninger af disse syntes jeg i vort lille land ofte er helt til hest. Og regler kommer der blot flere og flere af i en sådan hast at selv svenskerne tar sig til hovedet og sir ej nu må de da stoppe. Men tænker det er oppe i tiden og fortsætter nok indtil det helt sterile samfund hvor vi alle har en chip på kroppen er her.
Det er som det er, og som du er inde på, vil man jagten nok så betyder dette benspænd ikke det vilde og kan bestemt takles med lidt snilde eller yderligere slæben på grej. Hygge.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Motorstativ til vandet 24 aug 2019 11:44 #2686

  • akpaulsen
  • akpaulsen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 23
Er glad for at reglerne nu er præciseret.

Syntes vi skal være glade for reglen og at vi har lov til fri afskydning.

I andre lande har man andre regler og så kunne man måske opleve noget som på disse videoer; det ønsker vi vel egentlig ikke?




Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 24 aug 2019 13:12 #2687

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hmmm AK de videoer du har smidt link til der er da ret så intet sigende i en debat om hvor vidt man må tage sin lille påhængsmotor af og lægge den ind i prammen under jagten, i mine øjne! :S
For lige det du ser på de videoer der er da HELT lovligt de fleste steder her hjemme. Tag du en tur rundt her i Sydsjælland 31/8- 1/9 så skal du få lov at se motorpramme og lys her der og alle vegne. Nogle steder ligger folk da skulder ved skulder. Samt bag dem på kysten kommer den ene 4x4 efter den anden og sætter land jægere af, det ligner en scene fra en Amerikansk action film hvor en kæmpe Manhunt udspiller sig. Om dem i prammene sætter ud samtidig som på dine film tør jeg ikke sige, det tror jeg ikke.
Men har da før personligt oplevet at komme til et slæbested en morgen hvor mange jægere med pramme og lys sejlede ud sammen ( måske 8 - 10 stk ) og igen fuldt lovligt. Så er det du har fundet der dit mørkeste scenarie af hvad os luskede strandjægere kunne finde på af groteske ting, havde vi haft lov til at have motoren liggende i prammen, jamen så må jeg da med stor sorg oplyse dig om det er fuldt ud lovligt med de regler vi har idag.
For af hvad jeg kan se er de motorer de har på ikke større end de sagtens kunne tages af og smides i nogle siv eller lign.
Men har altså virkelig svært ved at trække en linje fra et par videoer af masse Amerikanere i joller i race mode og til en snak der er vendt her om man må lægge sin lille påhængsmotor ned i prammen. Jeg er med på overdrivelse fremmer hos nogle forståelsen, desværre ikke lige hos mig.
Jeg er nok bare lidt fattesvag....
Hvis jeg lyder lidt hård undskylder jeg på forhånd, jeg forstår bare ikke dit indspark i en ellers rigtig god tråd, og slet ikke når det du linker til mange steder her i DK er helt lovligt lige nu.
Ha den bedste dag.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: Rulab, Doole

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen