Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Motorstativ til vandet 12 aug 2019 18:39 #2641

  • Rulab
  • Rulab's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 82
  • Modtagne Tak: 17

Ras.killing skrev:

Aalbjager skrev: Der er kun en rigtig måde at opbevare sin motor på, når der jages i områder hvor den ikke må være på prammen. Sæt den ved siden af på et billigt pælebor med en plade. Det vejer ikke ret meget, fylder lige så lidt og står forbavsende godt. -Også i hårdt vejr og højt vand...


Jo... men det er jo tilsyneladende ikke besværet værd :P

Det kræver også et velvokset pælebor sidst på sæsonen, når det er på 4 m vand efter hvinænder ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 12 aug 2019 19:42 #2642

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg ville personligt ha det virkelig dårligt med at sætte min fine påhængsmotor på et pælebor midt på fjorden. Tilter det så er den motor smadret og hjemturen bragt i fare. Og set i lyset af den udmeldning Anders har fået vil det da også være unødvendigt at løbe den risiko.
Og husk nu venner, noget der virkelig også vejer tungt skulle man havne i en eventuel retsag er hvad tro man har gjort det man har gjort i. Altså er man i ond eller god tro! Jeg får da lavet påhængsmotor beslag i syrefast rustfrit stål, for at kunne bruge dette som synk / lod på en lokkegås mens påhængsmotoren kommer ind i prammen til mig. Og da det ikke er muligt at komme til at benytte motoren på prammen før jeg har apporteret motorbeslaget. Så er jeg i mine øjne HELT sikkert i god tro, og jeg nægter at tro på det kunne taktseres til en motorpram på denne måde.
Så jeg tænker den udmeldning vi har fået burde være noget de fleste ville se positivt på, og ser ingen grund til at vi ikke bare skal være ydmyg og taknemmelige.
Enhver skal UBETINGET stå på mål for de ting vi hver især gør, og hvis nogle vil benytte stativ, eller helt undvære motor for at være på den extra sikre side er det fint. Men undlad venligst at se skævt til dem der gerne vil benytte motor, og som gør hvad de kan for at blive inden for lovens bogstav. Ønsker alle en god aften. Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: Rulab

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 13 aug 2019 06:55 #2643

  • Doole
  • Doole's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 53
  • Modtagne Tak: 2
Hvis man har et skriv fra den myndighed der udarbejder bekendtgørelsen, om hvorledes teksten skal tolkes. Så er det højest usandsynligt at der overhovedet vil blive tale om retssag, og skulle der i mod alt forventning blive en prøvesag for at afgøre retsstillingen på området, så vil der nok være tale om at der er handlet i god tro.

Men jeg vil da også gerne se mailen med logo og signatur inden jeg selv begiver mig ud 1. September

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 13 aug 2019 10:51 #2644

  • Doole
  • Doole's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 53
  • Modtagne Tak: 2
Har netop læst mailen, og med det skriv vil jeg slet ikke have skrubler ved at have motoren liggende i båden.

Jeg mener personligt at vi til enhver tid skal følge gældende lovgivning, men ser ingen grund til selvstrammeri, der desværre ofte kan føre til at skabe forkert præcedens

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 13 aug 2019 13:25 #2645

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg skriver blot som jeg gør fordi det før er set at jægernes værste fjende i nogle sammenhænge er jægerne selv! Lige med dette emne kunne jeg da godt forestille mig nogen få gevaldigt ondt bag i, hvis de så en anden jæger smide sin motor ind i prammen under jagten. Og der ville det jo være super om vedkommende lige tog sig et par dybe indåndinger og bare passede sin egen jagt.

Så stor tak til Anders for at han er gået til "hovedet" og ikke bare har ageret hale og løbet efter alle andre, for dette emne har jo været vendt herinde ret mange gange t).

Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 13 aug 2019 14:18 #2646

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 295
Jamen jeg skal da ikke være en sur gammel mand der ønsker "selvstrammeri"
Jeg glæder mig skam over at Anders brugte tid på at undersøge fortolkning anno 2019.
Fortolkningen for 10 år siden var en anden (ifølge indlæg fra CLC) og var det også for både 20 og 30 år siden.
Synet på jagt og jægere har ændret sig de sidste 10 år i positiv retning og det ser jeg tydeligt bevis på i denne nye fortolkning.
Tillykke til alle os strandjægere.

Hold op hvor vil jeg gerne være en "flue på væggen" når det kommer dofferne for øre, nogen står til skideballe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Motorstativ til vandet 13 aug 2019 15:46 #2647

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg syntes ikke du skal se dig selv som en sur gammel mand ven, på ingen måde. Og det tror jeg heller ingen tænker. Du er påpasselig og det er noget ganske andet, og du deler den fortolkning der tidligere har været iblandt jægere og nok også systemet.
Jeg tror så også som du selv er inde på at synet på os jægere er udbredt positivt. Og jeg syntes da også vi gør hvad vi kan for at opfører os pænt, dele ud af vores erfaringer og det vildt vi høster fra fællesskabets arealer. Det er formentlig din og mange andre jægeres gode opførsel og etik som ligger til grund for denne “nye” tolkning. Og det er jeg da jer taknemmelig for.
Det bliver spændende om det forbliver sådan eller et dementi eller lign bliver fundet frem. Jeg håber det ikke, men er ret sikker på der i kulissen arbejdes mere med emnet, brevet Anders har fået og håber ikke i en negativ retning.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 13 aug 2019 16:34 #2649

  • Joffes
  • Joffes's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 24
  • Modtagne Tak: 6
Er der mon mulighed for, at mailen kan lægges offentligt her på siden? Eventuelt kun for medlemmerne.
Jeg tænker, at der er mange der gerne vil have det som bevis på, at en embedsmand har tolket loven for os - Jeg regner eksempelvis med at få mailen lamineret, så den kan ligge i min grejboks i prammen. Så har jeg det altid, til hvis enten politiet eller en medjæger spørger ind til min håndtering af motoren :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 16 aug 2019 09:24 #2650

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Jeg deler fuldstændig den frustration, der har været for trækjægerne siden motorbådsjagten blev forbudt i mange indre farvande.

Danmarks Jægerforbund har faktisk lavet rigtig meget arbejde for at undgå, at den lille påhængsmotor skulle hænge på en pæl eller andre løsninger. Senest er der lavet et fuldstændig grydeklart koncept, der kaldes "motor som hund".

Udmeldingen fra myndighederne svarer ikke til den praksis, som politiet er pålagt i forbindelse med kontrol af jægere, så der er ikke tale om "selvstramning".
Men det er meget interessant, om der er sket en (positiv) udvikling af tolkningen.
Jeg vil love, at Danmarks Jægerforbund vil undersøge sagen, og give jægerne en hurtig tilbagemelding!


Nå, men nu skal jeg ud og stille baner op til "Strandjægerskydningen 2019".
Kommer I?

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: akpaulsen, Doole

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Motorstativ til vandet 17 aug 2019 14:25 #2653

  • Doole
  • Doole's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 53
  • Modtagne Tak: 2
Hej John

Det vil være dejligt hvis DJ kunne få et svar fra miljøstyrelsen :)
Kan du eventuelt kaste lidt lys over hvad "motor som hund" konceptet går ud på ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen