Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Har I oplevet noget lignende? 05 jan 2023 19:30 #6102

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 298
Undskyld mig Kim

Jeg ved ikke længere hvad det er du vil opnå i denne tråd?
Du må via din erfaring da have så mange strenge at spille på, at det spot er et du kan undvære/undgå, når det skaber så meget røre?

Man kan vel diskutere om hvem der taber mest i denne tråd, men mon ikke du får skrammer i dit ellers glorværdige strandjæger liv?

Jeg havde ikke "solgt" mig på den måde Kim, jeg havde fundet et andet sted at slå mine folder.
Det uanset om jeg havde ret eller ej.

Men jeg er jo også øbo ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Har I oplevet noget lignende? 08 jan 2023 15:15 #6107

  • Chaser
  • Chaser's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 10
  • Modtagne Tak: 3
Det er selvfølgelig ikke noget af ovenstående der er OK. Men som strandjægere skal man også selv overholde reglerne. Jeg har for et par år siden købt 60HA - herunder strandeng ned til det vand hvor jeg selv lå. Som strandjæger er der relativt lagt at sejle eller trække sin pram og derfor kommer der kun sjældent nogen. Sidste år fjernede jeg 2 pramme som bare var smidt på vores grund med lokkere, løsthængende snore mv. I år overraskede jeg en strandjæger der helt åbenbart ikke havde vand under kølen. Så det er lidt begge veje.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Har I oplevet noget lignende? 16 jan 2023 19:16 #6119

  • PLI
  • PLI's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 6
Jeg har besøgt siden som gæst, og synes at denne tråd har været ret spændende. Som årgang 1960 og kravlejæger siden 1976, er jeg “vokset op” med Kim Worms bøger og altid læseværdige artikler i jagtbladene. Men hvor jeg som ung ville have set det som en drøm, at være på fjorden fra morgen til aften - er lysten nu klinget så meget af, at de færre og kortere ture nu vælges med omhu efter vejr, vind, vandstand mv. - ligesom jeg nu også sorterer i kravlechancerne. Men det er fedt, at have muligheden for at være der, når gråænderne ligger og snadrer på 10 cm vand….
Mit terræn har altid været Odense fjord og mulighederne for en kravlejæger i forhold til mængden af svømmeænder og antal strandjægere, har aldrig været bedre. Indførelsen af reservater, forbud mod motorbådsjagt og frafald af de ældre og store generationer af jægere, har været en win-win for kravlejagten og for vildtet. Selv opsøger jeg aldrig jagt tæt på kyster/strandbredder hvor der færdes andre naturbrugere. For mig er jagtformen afstressende og det sker allerbedst alene i omgivelserne, hvilket der heldigvis er plads til flere steder i fjorden.
Må jeg ikke til slut anbefale jer andre brugere/kravlejægere, FB-gruppen “ Kravlejagt i Danmark “ som supplement til denne side. Her kan vores interesse drøftes i et lidt større forum af kravlejægere. En ret nystartet gruppe, hvor jeg indtil nu ikke har set usaglig kritik i de opslag der bliver lagt op.

Venlig hilsen
Peter Lillesø
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af PLI. Begrundelse: Forståelse af teksten.