Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Pram bygge projekt. 24 jul 2019 11:10 #2582

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
Fint svar t)

Det var nu heller ikke fordi det var et konkret tilbud jeg søgte, men mere for at holde det lidt op imod hinanden. Bygge selv - købe ny - renovere gammel.

Min lille Bogø er blevet rigtig fin og klar til sæsonen, men har en idé om at det til næste år skal kombineres med en pram til lidt dybere vand også.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pram bygge projekt. 25 jul 2019 07:54 #2583

  • Silberg
  • Silberg's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 17
  • Modtagne Tak: 1
Halløjsa.
Fedt at der sker lidt herinde.
Et konkret spørgsmål Tybjerg; Den der lækre matte grå farve som din Langelænder evolution har - hvordan er den fremkommet?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pram bygge projekt. 25 jul 2019 09:38 #2585

  • anderslyngby
  • anderslyngby's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 61
  • Modtagne Tak: 24
Svar til Ras.killing:

Jeg havde et par pramme liggende som krævede reparationer af glasfiberen efter en storm kombineret med løse brofag havde påført prammene lidt skader. Derudover ville jeg samtidigt støbe et låg til hver af dem, så det ikke blev nødvendigt at vende prammene om for at holde dem tørre og klar til brug. Begge pramme skulle fungere som lånepramme til hvad der forhåbentligt kunne blive nye strandjægere.

Efter støbning af låg til en af mine andre pramme, så måtte jeg erkende at forbrug af materialer og tid simpelthen gjorde at det ikke kunne svare sig at lappe på de gamle pramme, når man kan købe en ny Holstebro-pram med låg, åretolde og motorbeslag for ca. 7.500 kr, eller en synkefri Jafi for lidt mere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af anderslyngby.

Pram bygge projekt. 27 jul 2019 16:19 #2590

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200

Ras.killing skrev: Fint svar t)

Det var nu heller ikke fordi det var et konkret tilbud jeg søgte, men mere for at holde det lidt op imod hinanden. Bygge selv - købe ny - renovere gammel.

Min lille Bogø er blevet rigtig fin og klar til sæsonen, men har en idé om at det til næste år skal kombineres med en pram til lidt dybere vand også.


Jamen jeg vil altid mene at har man pladsen, fysisk formåen samt håndværksmæssig forståen ville jeg da anyday bygge / reppe selv. Og er man så yderligere så heldig at man bor ovre i Jylland, jamen så er man jo slet ikke dårligt stillet da min erfaring tydeligt har dikteret at det er derovre materialerne skal købes. Her på Djævleøen bliver man meget fattig hvis man skal handle ind til glasfiber arbejde.

Silberg:

Jamen den er skam købt sådan, og du kan købe den hos meripol. Selvom det ER en topcoat er den mega mat, en rigtig fantastisk matgrå. Den vil sikkert også kunne fås andre steder. Den er oprindeligt malet på min 15" motorbåd, men sidste år skiftede jeg til en grå som er en tand lysere, men stadig meget mat, og den er også købt som en mat grå. Nu ved jeg ikke lige hvor du er fra i landet, men i det Jyske er der nogle vanvittige muligheder for at købe billige materialer. Mangler du hjælp i retning af materialer til en god pris må du lige skrive en pb, så skal jeg gerne guide dig i den rigtige retning :).

De bedste hilsner.
Henrik.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.