Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Jagtidsevalueringen 2022, Hvordan kunne du forstille dig jagtiderne skulle se ud 28 apr 2020 09:21 #3820

  • anderslyngby
  • anderslyngby's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 61
  • Modtagne Tak: 24
Jeg er medlem af DJ og jeg kunne godt tænke mig at der blev arbejdet for at indføre jagttid på svartbag og sildemåge. Dette er både fordi de kan spises, men også fordi disse arter er rimeligt hårde ved både redeliggende fugle som edderfuglen, samt hårde ved ællinger på deres første færd.

Derudover så synes jeg at DJ på sigt skal arbejde for en generel jagttid på skarv, da disse også kan spise, og er rimeligt hårde ved fiskebestandene - bl.a. er ål og ørred udsat for prædation. Mulighederne for regulering er allerede udvidet, men en generel jagttid ville gøre en stor forskel, da mange jægere ikke gider bøvle med de restriktioner der ligger når reguleringen skal udføres. Bl.a. at man ikke må bruge kunstigt skjul eller kunstige lokkefugle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jto

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagtidsevalueringen 2022, Hvordan kunne du forstille dig jagtiderne skulle se ud 28 apr 2020 12:19 #3821

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej Anders,

Jeg er helt enig i dine betragtninger med Svartbag. og ser gerne jagttiden udvidet med 1 time før solopgang også gældende for Sølvmåge.

Jeg har på fornemmelsen Sildemågen kan være en øm tå, men der er ingen internationale forpligtigelser der forhindre Sildemågen i at få en jagttid. Kun politiske forhindringer fra DOF. Spørgsmålet er så om det er en kamp der skal tages frem for noget andet.
Tager jeg fejl på den, så bør den have en jagttid sammen med Svartbagen.

Skarven, den kan ikke få en jagttid. Her er der en international forpligtigelse i form af Fuglebeskyttelsesdirektivet. Her står Skarven blandt andet sammen med Bramgås og Råge på en liste der ikke kan få en jagttid. og disse lister står ikke lige over for en revision.

Så her må vi beholde reguleringsmuligheden på bedst mulige vilkår.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagtidsevalueringen 2022, Hvordan kunne du forstille dig jagtiderne skulle se ud 01 maj 2020 21:23 #3844

  • Jto
  • Jto's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 10
  • Modtagne Tak: 3
Jeg er medlem af DJ. Har lige meldt mig ind igen. Så må jeg da igen være en rigtig jæger som igen kan deltage i debatten. Som der tidligere blev sagt så kan den da vist ikke være længere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jagtidsevalueringen 2022, Hvordan kunne du forstille dig jagtiderne skulle se ud 01 maj 2020 22:13 #3846

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Det er super du nu, er medlem af DJ igen.

Håber du har nået at indgive dine tanker om jagttiderne fremadrettet til processen. Ellers ville jeg skrive eller ringe til jægerrådsformanden i den kommune du er medlem i. Gør du det hurtigt, meget hurtigt. Så tror jeg dine tanker kan nå at komme med videre.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.