Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Indstillingen til de nye jagttider er på plads. 04 jan 2022 19:10 #5511

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 298
Godaften Carsten

Trækken på skuldrene var helt bestemt ikke møntet på din indsats.
Selv om det måske ikke altid fremgår af mine indlæg, så har jeg stor respekt for din indsats når det gælder om at "fodre" HB med alle de oplysninger de skal bruge.

Trækken på skuldrene er møntet på en "kultur" der har spredt sig her i samfundet.
Alle er enige om at det er helt forkert det der sker og alle er enige om at det må andre tage sig af.

Hånden på hjertet.
Hvor mange dukker op til de ordinære generalforsamlinger i deres lokal forening?
Hvor mange dukker der op til årsmøde i de lokale jægerråd?

Det er der frøene bliver sået til det der bliver fremtidens jagt.


Korrekt du ikke så mig til flere møder i strand og havjagt udvalget.
Min flamme for at gøre en forskel (ad den vej) blev slukket en aften på Fyn hvor udvalgets formand udtalte.
"Vi må være indstillet på, at trods biologiske beviser for at bevare jagten, vil vi være nødt til at afgive arter i en politisk forhandling"

Ordene kom fra Jens Bjørn Andersen, du hørte dem også da vi fik øjenkontakt kort efter ordene faldt.

Hvis der arbejdes så hårdt for at bevare strandjagten i HB, hvorfor er der så så meget der ikke tåler at komme til referat?

Et tidligere HB medlem fortalte mig under 4 øjne da jeg luftede min "skuffelse" over CLC ikke fik mere ud af at "hjælpe" os strandjægere.
"Hvad pokker skal han stille op? Han har jo ikke veto ret og må bøje sig for flertallet.
Han har ikke den store opbakning"

Er virkelig ked af hvis jeg har stødt dig og undskylder gerne for dette.

HB så jeg derimod gerne svede lidt, de traver urent.
Det ved både du og jeg.
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Indstillingen til de nye jagttider er på plads. 04 jan 2022 19:41 #5512

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Min opfattelse er nu ikke at strandjægerne bare trækker på skuldrene, selvom dette klart ville være det nemmeste. Sidste år var der rekord indsamling af vinger og nu har vi mulighed for at indberette under siden/appen arter.dk, så vi kan bidrage med mere data. Her må jeg jo tro på det bedste, at den data vi bidrager med, kan gøre noget godt for os i sidste ende. Jeg ved der er delte meninger om dette, men jeg kunne aldrig selv drømme om at smide store parade billeder op på div sociale medier, men deler dem kun med de nære. Jeg kan ikke selv se grunden til dette, og især når alle ved at modstanderne kigger med. Så er fakta lige gyldigt, for det taler til deres følelser og forstærker dem bare. CHC og Torben gør hvert et enormt stykke arbejde, på hver deres/jeres måde, og jeg ser meget op til jer og takker jer begge for jeres indsats og fordi i deler jeres synspunkter. I sidste ende er det jo det samme vi kæmper for, uanset nuancerne. Nå slut med fedteriet :)
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC, Torben Raunstrup

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Indstillingen til de nye jagttider er på plads. 04 jan 2022 21:04 #5513

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Til Torben,
Inderligt tak, for din besvarelse. Ja, jeg huske ude mærket ordrene i udvalget og øjenkontakten. Jeg tog dit skriv lidt for personligt.:oops:

Tak til dig Lars, for din ærlighed her. Håber inderligt, jeg kan live op til din tillid.

Til jer der har eller får bladet Jæger.
Der er to artikler i januar nummeret i år, der viser noget om miljøforholdene og biodiversiteten (Fuck nogle kedelige ord) Vil nogen sikkert sige. Men det har bare stor indflydelse på dykænderne.
Læs først "Edderfugle og Olie" på side 78

Dernæst artiklen fra side 42. Biodiversiteten er lige så vigtig som klimaet. Som fortæller om vores havmiljø og hvordan det udnyttes. Ikke mindst hvordan det overses. Hvad er biodiversitet og er det noget ligegyldigt plader.
Kan vi som interessegrupper arbejde sammen og kan vi se ud over egen næsetip. Altså kan vi lære, at arbejde sammen på tværs at interesser ? Det gælder faktisk internt som jægere, men så sandligt også interesseorganisationerne i mellem.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben Raunstrup

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Indstillingen til de nye jagttider er på plads. 12 jan 2022 18:27 #5517

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 236
  • Modtagne Tak: 291

Watson, du skriver:
Vi strandjægere bliver nok nødt til at være imødekommende over for en generel sænkning af det forkætrede forstyrrelsetryk på vandfugle. Et generelt stop for vandfuglejagt op ad formiddagen vil få al snak om overdreven forstyrrelse til at forstumme, og vi vil stadig kunne opretholde jagten i de nuværende jagtområder
Der er mange ord i dine indlæg. VÆR LIDT MERE KONKRET :
“HVOR har DU oplevet et stort jagttryk på stranden”?
Iøvrigt kom jeg til at tænke på Max Frisch’s “Biedermann og Brandstifterne”.
(2 gæstfrie, naive mennesker inviterer en brandstifter indenfor, og giver ham tændstikker, for at vise ham deres tillid…det ender med at huset går op i flammer).
Det til sammenligning, med strandjægeres egne forslag, til begrænsning af den frie jagt, på søterritoriet. Jeg tror IKKE vore modstandere er søde ved os, trods vores “godhed”.
Iøvrigt, læs “Netnatur”:
https://www.netnatur.dk/hvor-er-forstyrrelsestrykket-watson/

Med venlig hilsen, cpfj

Personligt har jeg gjort 15. pramture 1. september-24. oktober, en periode hvor alle strandjægere burde være af huse og i prammene.
Jeg har IKKE bemærket stort jagttryk eller stor forstyrrelse.

Sådan sku’ det nødig ende
...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: Tybjerg, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Indstillingen til de nye jagttider er på plads. 13 jan 2022 07:45 #5518

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Ja, jeg studsede også over den med forstyrrelsestrykket, men da jeg ikke kender meget til jagten på Sjælland, tænkte jeg, at der måske er flere strandjægere derovre. Det synes Henning Kørvels artikel at modsige.

Her i Østjylland er der så få pramjægere, at det er latterligt at tale om forstyrrelsestryk. Der er stort set kun én jæger, som lejlighedsvist driver opsøgende kravlejagt—undertegnede.

At ville begrænse pramjagt yderligere er simpelthen fanatisme, som nægter at se på realiteterne.

Det er også min erfaring, at der er langt mere forstyrrelse langs kysterne end tidligere. Folk går ture langs stranden som aldrig før og ofte med løsgående hund.

Hvis man virkelig vil gøre noget for kystfuglene, så forbyd færdsel langs kysterne i yngletiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Tybjerg, cpfj, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen