Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Nye kravle stikkere 05 jul 2024 07:08 #6717

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 670
  • Modtagne Tak: 321
Flot.

Glæder mig til at høre om det er noget der
"bare spiller"

Apropos stikkere og noget der IKKE spillede ( I hvert fald ikke for mig)

Havde en bekendt der lavede sig et par stikkere i ø25mm rundstok (kasseret kosteskaft)
Dem var han utroligt stolt af, og kunne ikke forstå at os "erfarne" ikke havde fundet på det?
Jeg prøvede dem til en kort transport, følte egentlig det var ok.

Opgraderet.
Købte for en mindre formue 3m ø30 eg.
Lavede dem til med alverdens "lækkerier" I top og bund, de skulle jo holde EVIGT!!!

Hold da op et fejlskud.
Mine tynde overarme blev i den grad udfordret på de lidt længere afstande, med at trække dem igennem vandet.
Så der er en god grund til der ikke bruges rundstok og en stikker er slebet som et sværd.

For at citere vores ven Michael WS

"Jeg er ikke ekspert, jeg har bare opfundet 1000 ting der ikke virkede"
Følgende bruger(e) sagde tak: Reher

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Nye kravle stikkere 05 jul 2024 08:30 #6718

  • Chr G
  • Chr G's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 37
  • Modtagne Tak: 22
Det med kosteskaftet er nu ikke ikke helt forkert Torben, i hvertfald mht til materialet, nemlig træsorten Ramin, som er helt knastfrit. Det blev løsningen for mig, nemlig sengebunds-lameller, og de bedste var fra en halvanden mands seng, når det var længere stikkere, dem fra enkelt senge, var gode til de helt korte. Og så er vægten også fornuftig. Startede også med fyrretræ, men knækkede nogle stykker, når man hurtigt skulle vende prammen, når den anskudte and kom op bagved, og brugte stikkeren til at 'vride' prammen rundt med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Reher

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Nye kravle stikkere 03 sep 2024 07:13 #6820

  • Reher
  • Reher's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 63
  • Modtagne Tak: 40

Torben Raunstrup skrev: Nu blev jeg nysgerrig og vejede en af dem jeg lavede lige inden sidste sæson.

Dimension på dem var.
L=1360
B= 70 snæver ind til 50 i bunden
T=22 snæver ind til 16 i bunden

Vægt på dem er 420 gr og de er lavet i gran.
Ved at flere bly belaster dem i bunden for at skåne håndled og arme.

Men da mine kun bruges til transport, er det ikke en udfordring.

Men det er da spændende hvis dine er mere holdbare, mine bærer tydeligt præg af at have været brugt i isen et par gange sidste sæson


Jeg havde jo mine nye stikker i praktisk brug i søndags.. HALLØJ ! De virkede 110% efter hensigten, er du gal mand den smalle profil, på de korte stikkere, skære sig igennem vandet! længden var totalt perfekt i området jeg jager i, der var dog et lille mén... de vil gerne "gå i bunden".. som så mange steder er der "dobbelt bund", hvor sand og grus har lagt sig oven på råddent tang mv. og dér, stikker de igennem, og vil gerne sidde fast..

De lange, og tunge" transport stikkere virker også helt perfekte.. de er tunge og det hjælper med at holde dem nede i vandet.. også her er der et mén.. det viser sig nemlig at bambus terrassebrædder synker ! ikke at det gør noget for mig da jeg har snor i dem.. men det overraskede mig faktisk
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • 2