Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Waders 11 aug 2022 08:37 #5771

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
De ser spændende ud de waders der Tom, med tanke på hvad en gennemsnits strandjæger kaster efter sit grej tvivler jeg på du møder mange på dine ture i et par magen til B)

Og du har helt ret vedr antal sæsoner Torben, det kan ikke rigtig gøres op sådan. Men en eller anden “label” skal man jo sætte på for at kunne relatere bare lidt :)
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 14 aug 2022 07:17 #5774

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Jeg har et par ocean gammeldags waders til først på sæsonen 600-700 kr,og et par neopren fra harald nyborg 400-500 kr,har prøvet de hundedyre smart i i en fart waders,de holder ikke længere end de billiger.
så der bliver efter en to sæsoner skiftet neoprenwaders ca,de gammeldages kan holde utrolig længe men de er pissekolde når det er rigtig koldt.
så går der hul bliver de skiftet.hvis de ikke kan lappes,her tænker jeg syninger.
noget helt andet så de gamle vaders bliver brugt til at lappe en evt flænger med,der bruger jeg tec 7 til at lime det holder og er tæt.
Latter er indre jogging.
Følgende bruger(e) sagde tak: BS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 15 aug 2022 22:54 #5775

  • fmadsen
  • fmadsen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
Hej
Lag på lag er nu et godt gammelt princip, der stadig holder.
Et par almindelige PVC-waders og så ellers isoleringen inden under, helt det sammen som gælder for brug af tørdragt, kan bruges med waders.
Et par fiberpels bukser i overstørrelse uden på de almindelige bukser og nogle gode strømper sammen med PVC-waders, så når man temmelig langt, om det er jagt eller fiskeri.
Det kan tilpasses temperaturen og årstiden, det koster ikke en bondegård, holder temmelig godt og er tæt også når man sidder ned.
Neoprenwaders har jeg opgivet at få til at holde.
Fiberpels bukser
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen