Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Waders 16 jul 2022 11:35 #5702

  • Bvg
  • Bvg's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 3
  • Modtagne Tak: 0
I år bliver mit 2. år som strandjæger, og efter mine waders fra abu-garcia, til et par hundrede kroner, har givet op efter en enkelt sæson, leder jeg nu efter nye kvalitetswaders. Jeg har googlet meget, kigget på youtube og fundet frem til at der ikke er et voldsomt stort udvalg af kvalitetswaders som er decideret til jagt, i hvert fald ikke online...
Dangate har Banded Redzone 2.0 som jeg synes har skræmmende antal dårlige anmeldelser til prisen på 3.000kr.
Ellers er Prologic Max5 waders, nogen som dukker op igen og igen, ved stort set alle større online jagtforretninger.
Det Amerikanske markede har et stort antal andre mærker som tilsyneladende ikke kan fåes herhjemme, men hvad er et par gode waders, som kan tåle lidt tæsk, som de nu engang får når man skal sætte prammen i vandet osv.?
Jeg vil sige jeg har et budget på ca. 3000kr men så skal det også være særdeles god kvalitet, som holder i mange år.
Det skal gerne være varme waders, Neopren eller isolerede.

Håber i kan hjælpe med lidt indput, og ellers må i allesammen ha' en fremragende sommer t)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Bvg.

Waders 16 jul 2022 17:55 #5703

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Jeg tror ikke 3.000 kr er nok til at få en garanteret høj kvalitet der kan tåle tæsk (koster let det dobbelte), så der er det nok bedre med et nyt par neoprenwaders inden hver sæson. De opfylder dine krav lige ret ud af æsken. Er du heldig holder de mere end een sæson, men regn ikke med det. De kan limes/lappes hjemme ved køkkenbordet skulle du stikke/rive dem i stykker. Erfaringsmæssigt går syningerne i lysken efter ca. en sæson (stort set umuligt at lappe effektivt). Det er jo virkelig ikke en ret bæredygtig løsning, men jeg tror at det er det bedste bud på en løsning jf din kravsspecifikation.

Du har ret i at det er bøvlet med de dyre fordi mange af dem i bedst kvalitet forhandles i USA, f.eks. Sitka Delta Zip waders (se online reviews). Det er ikke et problem at købe dem (bortset fra prisen), men når de skal serviceres bliver det et problem. Jeg ved ikke hvem der servicerer gode waders i Europa.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af tom.knudsen.

Waders 16 jul 2022 18:10 #5704

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg bruger Amorflex waders med 1600g thinsulate isolering i støvlerne fra Cabelas i USA. Jeg gav 1100,- nogle venner tog dem med hjem. Jeg er ikke helt sikker men min hustru mener de er 9 år nu her, hun plejer at have ret B) . Og de er stadig næsten som nye, jeg frøs altid på fødderne før hen men ikke en eneste gang siden jeg fik dem her. Det eneste der er blevet lidt træt er selerne med elastik, men de har fået en strips i hver side så de passer i længden. Kan helt sikkert anbefale dem, vanvittig gode waders t). Der har ikke været hul i dem eller noget, stadig dejlig smidige og fine farver.


Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Waders 16 jul 2022 19:55 #5705

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Well. Et par super waders til 3000,- er nok lige urealistisk nok og i øvrigt så bliver waders altså voldsomt meget mere holdbare og robuste af at du giver millioner for dine waders. Pramlivet er hårdt ved alt udstyr.
Udover at være kravler er jeg også lystfisker i gennem uendeligt mange år og været igennem rigtig rigtig mange waders.
Mit setup i dag er to par waders. Et par meget gamle og slidte SIMMS, med mere end 10 år på bagen bruger jeg indtil det er for koldt . Når det bliver for koldt er det netop et par prologik jeg nu har brugt 3 sæsoner.
Begge par har så iøvrigt små utætheder, sivere som ved lang tids ophold i vand gør det noget vådt i skridtet… men det går for .. hvor meget er det lige vi er i vandet .. at hente lidt ænder har i hvertfaldt indtil videre ikke givet mig lyst til at købe nye vaders…

Prologik er en glimrende vaders men intet vare evigt, slet ikke i en pram ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 16 jul 2022 20:40 #5706

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Waders til millioner MÅ være super :P

Jeg kom lige på 1 negativ ting ved mine waders, jeg vil nævne. Da der er god isolering i støvlerne fylder de naturligvis mere end den Alm gummistøvle på et par neopren waders. De giver dermed også markant mere vandmodstand når man vader i dem, det kan godt være hårdt hvis en lang distance skal vades i knædybt vand.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 16 jul 2022 21:27 #5707

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
De waders Henrik refererer til er her: https://www.cabelas.com/shop/en/cabelas-supermag-chest-waders-for-men

Det ser ud som om kvaliteten ikke er hvad den maaske var dengang Henrik var paa indkoeb.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 16 jul 2022 21:37 #5708

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Ja ok, jeg ved ikke noget om kvaliteten er ændret på dem.
Der laves jo med tiden restriktioner på hvad der må puttes i af kemikalier og lign, så jeg kan kun forholde mig til de waders jeg har B)
Jeg ville nu købe et par magen til hvis de her bliver ødelagt, uden at blinke ;)

Tror det er mere dem her, ved så ikke om de fås med mere iso i støvlerne, eller om det overhovedet er nødvendigt.

Amorflex waders
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Waders 18 jul 2022 12:56 #5713

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Waders som holder, så skal de ikke bruges i en jagtpram. :)
Jeg har har i en del år brugt Abu Garcia waders, som regel er de købt på tilbud i Bilka til 399. husk at gemme kvitteringen. for når de går i stykker, og det gør de! Så har du de 2 års reklamationsret på din side. Tag dine waders og kvittering og gå ind til Bilka, de refundere dine penge med det samme.
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 18 jul 2022 18:38 #5715

  • Rulab
  • Rulab's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 82
  • Modtagne Tak: 17
Findes der kvalitetswaders, der stadig er værd at købe?
Der er nævnt dyre waders her i tråden, hvor kvaliteten ikke længere er god - Jeg har samme erfaring med Viking waders, der også tidligere blev anbefalet som noget af det bedste.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 19 jul 2022 09:12 #5720

  • Simongl
  • Simongl's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 1
Hvis du også jager på dybt vand så vil jeg anbefale dig et par billige vaders i de varme måneder og så en tørdragt til de kolde måneder, især når du skal ud på det dybe. Man skal lige øve sig i at få den på, på egen hånd, men der er ellers intet dårligt at sige om en tørdragt. Den er også varmere. Du kan få en god tørdragt til Ca 4000. Husk surfsko til

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen