Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Håndbetjent propel 11 jan 2023 20:44 #6109

  • Trylle
  • Trylle's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 9
  • Modtagne Tak: 1
Er der evt nogen der kender til denne type håndbetjent propel og om det er en form for gråzone i forhold til motorbåds jagt eller om den er go nok at bruge i områder hvor man ikke må bruge motor, hvis altså den overhovedet er værd at anskaffe sig?
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Håndbetjent propel 11 jan 2023 21:16 #6110

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Hej Trylle

Jeg har ikke prøvet den slags hjælpemidler til prammen, men jeg kan da svare på spørgsmålet.
Din hånddrevne "tryllepropel" gør ikke din pram til et motordrevet fartøj! Den jagtform du driver er en slags kravlejagt. Du må gerne bruge den, ligesom du må anvende fodbetjente årer, stikkere, karteskeer, pagaj, sejl og så videre, i de områder, hvor motorbådsjagt er forbudt.
MEN nogle steder på fiskeriterritoriet er der forbud mod "opsøgende jagt". Her må du kun drive trækjagt og ikke kravlejagt ved brug af ovenstående fremdrivningsmidler.

Et motordrevet fartøj er et fartøj, der bliver fremdrevet af en motor. El, benzin eller diesel.
Du kan læse mere om de mange restriktioner, der er hældt ned over strand- og havjægerne i Bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber.

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: Trylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1