Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 30 maj 2020 14:08 #3956

  • Alexander
  • Alexander's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Kære Jægere

Jeg står i den situation at jeg skal investere i en skydepram.

Jeg bor i København og har ikke rigtig muligheden for at tage skydeprammen frem og tilbage hver gang jeg skal på træk.
De steder jeg driver jagt. bliver der ofte så lavvandet at jeg skal slæbe prammen omkring 100 meter over sand for at få den på noget vand.

Jeg har faktisk allerede én skydepram, men skvadderpander har brudt den op, stjålet låget og lokkerne. Det betyder at den er blevet møgtung og at jeg skal slæbe våde lokkere op i bilen efter et træk - Jeg synes ikke det er den bedste løsning.

Jeg ville derfor høre om nogle af jer har nogle erfaringer med at forsikre skydepramme på offentlig grund? Eller på privat grund for den sags skyld?

Jeg føler lidt at jeg står i et dilemma. Jeg kunne godt tænke mig at købe mig en god skydepram der er forholdsvis let, hvor jeg kunne have mine lokkere liggende i. Jeg frygter bare lidt at det samme sker igen, altså at lortet bliver brudt op og noget siger mig at det ikke har noget med låsen at gøre.

Smider jeg for få penge efter en skydepram, ender jeg hurtigt ud med noget jeg dårligt kan slæbe ud på vandet alene og så går hele fidusen af det.

Jeg synes desværre også tit jeg hører om tyveri af skydepramme.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre, hvilke forholdsregler i tager jer, vel vidende at det måske ikke er muligt for mig at tage de samme.

På forhånd tak!

/Alexander

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 30 maj 2020 15:05 #3957

  • DanielS
  • DanielS's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 95
  • Modtagne Tak: 7
Hej Alexander

Jeg tjekkede det med min forsikringsmand da vi havde ham ude for at give et tilbud.

Min båd lå da på anden mands grund. Altså privat grund. Var båden fæstnet så man skulle bryde noget op for at huske hele båden var den dækket imod tyveri. Ligeledes var det i båden dækket, hvis låget skulle brydes op for at skaffe sig adgang. Jeg mener det kom under den samme dækning som det vi havde i vores skur, hvis det var aflåst på indbrudstidspunktet. Jeg kan ikke lige huske hvilken procentsats der var dækket med, men det var ikke 100. Så vi var dækkede af vores indboforsikring.

Det var ved Thisted forsikring.

Mvh Daniel
Følgende bruger(e) sagde tak: Alexander

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 30 maj 2020 15:21 #3958

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg tænker at i en tid hvor køreledninger med jeg ved ikke hvor meget strøm i, samt en lille gråspurv i metal på en gravsten Ikke kan være i fred, så er der ingen ting der ikke kan stjæles.

Den bedste løsning vil vel altid være at have en trailer og tage sine ting med hjem. Jeg tror som du selv er inde på at lige meget hvor meget du låser og gør ved dit låg skal de nok komme ind i den og stjæle for de par hundrede kroner lokkefugle :S. Jeg tvivler på man kan få forsikret en pram der ligger på offentlige arealer, men vil da gerne hører hvad du finder frem til. Og ja, køber du så en fin pram kan de være de springer over at bryde den op og bare nupper hele balladen.
God pinse.
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: Alexander

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 30 maj 2020 16:46 #3959

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
De fleste er dækket af indboforsikring, normalt er det op til bestemt str. Ligesom påhængsmotor op til ofte 5 hk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Alexander

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 31 maj 2020 22:13 #3962

  • Chr G
  • Chr G's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 36
  • Modtagne Tak: 21
Der er forskel på hvordan de enkelte forsikringsselskaber ser på det.

I mit gl selskab, dækkede de ” Robåde under 3m , samt kanoer og kajakker ” så min skyde-pram, blev naturligt nok til en skyde-kajak, og da det drejede sig om indbo, kunne den ikke ligge ude hele året, men min forsikringsmand bekræftede, at hvis den kom hjem uden for sæsonen, var den dækket når den lå ude.
Følgende bruger(e) sagde tak: Alexander

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 31 maj 2020 22:42 #3963

  • DanielS
  • DanielS's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 95
  • Modtagne Tak: 7
Jeg mener vores bare dækker alt under et bestemt antal fod. Jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var.
Følgende bruger(e) sagde tak: Alexander

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 01 jun 2020 09:03 #3964

  • Fromse
  • Fromse's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 46
  • Modtagne Tak: 22
Ja det er noget af et emne.
For ca 7 år siden stod jeg i samme problem.
Nogen forsikrings selskaber tog præmie pr båd og prisen var forskelligt efter hvor mange fod den var. Samtidigt var det meget forskelligt hvad de dækkede af indhold i båden, nogen ville slet ikke dække påhængsmotoren
Det valgte forsikringsselskab dækkede alle både op til 15 fod med indhold incl motor op til 5hk.
De skulle bare være forsvarligt låst og med kæde fastgjort til en pæl eller lignende.
Det skulle der være billede af og det var lige meget om de lå på privat eller offentligt grund.
Så det er kun at undersøge markedet og se hvad du finder bedst.
Mvh Fromse
Følgende bruger(e) sagde tak: Alexander

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 29 jul 2020 15:17 #4070

  • Oskar
  • Oskar's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 1
Jeg har lige bedt mit forsikringsselskab om et bindende svar, jeg giver en melding når de vender tilbage. Det var ikke noget de kunne svare på, på rutinen.

Med venlig hilsen

Anders
MED VENLIG HILSEN

ANDERS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 29 jul 2020 18:42 #4071

  • Cleilers
  • Cleilers's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 128
  • Modtagne Tak: 131
Kunne en løsning ikke være at have prammen liggende tom, så der ikke er noget at stjæle. Så det “kun” er lokkere, våben osv, du skal fragte frem og tilbage.. jeg har min liggende, låst, på offentlig strand , der er kun stager og skærm i prammen resten slæber jeg frem og tilbage

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Forsikring af skydepram? og et prisdilemma 30 jul 2020 14:33 #4072

  • Oskar
  • Oskar's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 1
Så fik jeg et fint svar fra det forsikringsselskab jeg anvender:

I forhold til en jagtpramme, så får du hermed bekræftelse på at hvis den bliver stjålet mens den er på havnen, så bliver den dækket også med den lås du bruger i dag, så længe den ikke befinder sig dernede i over 12 måneder i streg.


De afviser at dække løsøre der ligger i båden, så som lokkere og påhængsmotor. Jeg kan kun anbefale at man beder forsikringen om et bindende svar, således man ikke står på bagkant og skal forhandle med dem.
MED VENLIG HILSEN

ANDERS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Oskar.
  • Side:
  • 1