Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hjælp søges til valg af gæste/ekstra pram 03 feb 2018 17:42 #1219

  • Doole
  • Doole's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 53
  • Modtagne Tak: 2
Jeg er så begyndt at lede efter en pram. Jeg har i forvejen en hobie kajak som jeg har stor fornøjelse af,
normalt ligger jeg på steder med sivbevoksning, hvor jeg har gode erfaringer med hobien.

Men kunne godt tænke mig en lavere pram til når jeg en sjælden gang i mellem ligger på mere åbne områder,
udover det ønsker jeg at anvende den som "gæstepram" da jeg har en del venner der gerne vil med på fjorden,
men ikke selv har plads til at have en pram osv.

Derfor er det vigtigt at den er rimelig nem at sejle, og at man kan holde til at sejle 600-800 meter hver vej, som relativ utrænet.
Det er også ret vigtigt at den rimelig nem at læsse på en trailer hvis man er alene.

planen er at finde en brugt, som jeg så vil bruge foråret og sommeren på at shine op.

jeg har aldrig før ejet en pram så er rimelig uvidende på området, og håber derfor at jeg nogle af jer har lyst til at komme med nogle indspark til hvad der kunne være et godt valg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Doole.

Hjælp søges til valg af gæste/ekstra pram 04 feb 2018 12:47 #1226

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej,

Afstanden er ikke et problem i en pram der kan roes med åre.

For mig er det vigtigt at, min pram er synkefri, og bæreevnen er lavet i støbt lufttanke. Og ikke med skum.

Til det du beskriver, ville jeg se i retning af, Jafi, Holstebropram, Fønsskalle, eller guldborg 26, i anden runde ville jeg se på Kojak, LS.pram, eller Langelænder.

Der er ikke mange pramme der er synkefrie, så vær opmærksom på det. Jafien er i mange tilfælde synkefri, hvis den er original og lavet inden for de sidste 15.-20 år.
Jeg har set den med to og fire lufttanke. Ville klart vælge den med fire.

Kan en synkefri pram ikke lige findes, ja så er muligheden altid selv at støbe nogle tanke til sin pram.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hjælp søges til valg af gæste/ekstra pram 06 feb 2018 16:02 #1240

  • Doole
  • Doole's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 53
  • Modtagne Tak: 2
Ok har også haft øje på en Jafi, Tror det ender med sådan en.
Men rart nok at lige høre fra nogen med erfaring på området

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1