Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hjælp! Ang. fjernelse af rurer og alger fra undersiden af glasfiberpram :) 20 jan 2018 12:23 #1134

  • neon84
  • neon84's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Hej alle. Min glasfiberpram (af typen Kattegatpram) har ligget for svaj i ca. 6 mdr., og det har dæleme fået gang i bevoksningen af alger og rurer på undersiden i et hidtil uset omfang! :) Nu er den kommet på land og skal renses og shines, før jeg finder ud af, hvad der så skal ske. Navnlig rurerne kan være genstridige, og jeg overvejer derfor noget rur-fjerner fra Biltema, som indeholder syre og på den måde bortætser de små stakler, som jo i høj grad består af kalk. Jeg vil gerne vide, om sådan noget syre er skadeligt for glasfiberkonstruktionen? Derudover modtager jeg gerne gode tips til, hvordan jeg med fordel kan få rengjort og renset prammen med den situation, jeg står i. På forhånd tak!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hjælp! Ang. fjernelse af rurer og alger fra undersiden af glasfiberpram :) 21 jan 2018 09:41 #1138

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Du tager en skovl og bruger den som en spartel og skraber rugerne af,og ja det giver ridser i overfladen af topcoaten men så har du lært
at få bundsmurt din pram inden du ligger den for svej ;)
Latter er indre jogging.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hjælp! Ang. fjernelse af rurer og alger fra undersiden af glasfiberpram :) 21 jan 2018 11:12 #1139

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 298
Fjern det grove med en spartel, slib efter med det sand du sikkert kan finde hvor båden ligger.
Du kan også slibe efter med en stål
" gryde svamp"
Har du "kontor nusser fingre" så tag en kraftig handske på inden du sliber efter.
Følgende bruger(e) sagde tak: neon84

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hjælp! Ang. fjernelse af rurer og alger fra undersiden af glasfiberpram :) 22 jan 2018 14:21 #1142

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 236
  • Modtagne Tak: 291
1: Brug en spartel
2: Fjern "den hvide plet" med saltsyre
Mvh, Claus
...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Følgende bruger(e) sagde tak: neon84

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1