Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Erfaringer med Bogense pram 27 jul 2022 08:54 #5730

  • Simongl
  • Simongl's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 1
Hej alle.
Jeg er blevet lidt lun på en Bogense pram til trækjagt på edderfugl og sortand. Tænker også den skal bruges til opsøgende jagt i helt stille vejr. Hvad er jeres erfaringer og er der andre pramme der er mere søstærke? Hvilken størrelse motor er passende?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Erfaringer med Bogense pram 27 jul 2022 09:20 #5731

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Det er en stor pram som kan bruges til opsøgene jagt langs med kysten,til trækjagt på åben vand må jeg blive dig svar skyldig men tror da godt den kan bruges på det lidt dyber vand,den er jo mere jolle end en pram.Jeg har selv en men den vil blive brugt langs kyst og sivkanter med noget sløring på.
Har skiftet pga ,ja jeg er sgu blevet for gammel til at rode rundt i en jafi :S og sætter komfort først:whistle:
så jeg tror det er en fin båd/pram.
Latter er indre jogging.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Erfaringer med Bogense pram 28 jul 2022 18:40 #5734

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede
  • Væk
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
Den er lavet i bogense specielt til træk efter edderfugle. Den har plads til mange lokkere og klarer god vind. Kan også klare opsøgende. Ofte er den blevet brugt til rusefiskeri og garnfiskeri uden for sæsonen.
Den er blevet brugt rigtig meget fra båringvig til æbelø, flyvesandet mellem fyn og bogense.
Kan ikke mindes at have hørt nogen problemer med dem.
Men som så meget andet skal man altid bruge hovedet inden man tager ud. Der er grænser for alle både. Men nok en af dem der klarer sig bedst når man tænker på størrelse. Også fordi der er plads til både lokkere og mand.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1