Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Hjælp til identifikation af 2 pramme. 02 sep 2020 22:45 #4182

  • grydesvamp
  • grydesvamp's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 15
  • Modtagne Tak: 2
Jeg ville egentlig kun ha haft jafien til gæstepram, på billedet lignede kravleren noget der var lavet i træ og derfor ikke havde interesse.

Men uanset hvilken pram jeg havde haft med her til aften var det ikke gået, der var så lavvandet at man kunne se fodsporene i havbumden fra gårsdagens jægere!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hjælp til identifikation af 2 pramme. 04 sep 2020 20:16 #4201

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
1500 for en Jafi lyder som noget hvor du skal gemme navn og adresse på sælger hvis på et tdspunkt ordensmagten vil tale med dig ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hjælp til identifikation af 2 pramme. 05 sep 2020 20:09 #4202

  • Knalden
  • Knalden's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 4
  • Modtagne Tak: 4
Jeg har haft netop sådan en kravlepram. Jeg fik den af min tidligere svigerfar, en ægte nibenit. De blev tidligere brugt rigtig meget i Nibe bredning. Den fandtes ganske rigtigt med sejl til og blev set krydse vandet mod Rønholmene og Vårholm/Kyeholm. Jeg syntes jeg lå lidt dumt i den og desuden var den meget vindfølsom.
Jeg har lige skiftet den ud med en ægte Kiwo pram og er enormt spændt på at prøve at kravle i den de nærmeste dage.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hjælp til identifikation af 2 pramme. 08 sep 2020 22:18 #4227

  • grydesvamp
  • grydesvamp's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 15
  • Modtagne Tak: 2
Det var 1500 for begge pramme!
De var ved at tømme huset da det var solgt og de flyttede ind i landet, tilbage i haven bag skuret lå pramene og han havde ikke brugt dem de sidste 10år.. Så nu mente konen at de skulle videre.. :) med i handlen fik jeg også en 200l tønde fyldt med gamle lokkere..

Jafien var træt, slidt OG BESKIDT men efter en god omgang med hedvandsrenser, sandblæser samt sandpapir og jeg var klar til at spartle, støbe og male.

Kravleren havde kun lidt Små ridsser under bunden, så når der alligevel var gang i epoxy spartlen så tog det ikke skrækkelig lang tid at fixe den.
Mvh Rasmus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • 2