Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hvad indeholder fabriks patroner ? 14 sep 2017 14:30 #771

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Har her taget en række købepatroner og skåret dem op. Målt og vurderet indholdet. Det er dog 3 år siden jeg lavede denne lille test.

Ganske få af patronerne indeholder den mængde hagl de skal, generelt meget fine hagl der er ens runde og har den diameter de skal eller ganske tæt der på.

Specielt to patroner indeholdte slet ikke det de skulle i haglvægt.

Bornaghi 12/70 36 gram, str. 1 indeholdte kun 33,2 gram hagl

Rotweil Steel X.range 12/70 32 gram str. 4 indeholdte kun 28,2 gram hagl.

I et par af patronerne var haglskålen kun delvist slidset, hvilket vil betyde dårlige skudbilleder og man risikere haglskålen vender rundt og virker som en kugle.




Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Hvad indeholder fabriks patroner ? 16 sep 2017 22:36 #777

  • KMJ
  • KMJ's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 18
  • Modtagne Tak: 11
Det er ærgerligt at man ikke kan stole på det der står, på de kasser patroner men køber.

lige for tiden er jeg igang med at lede efter en ny patron i 1 hagl til gæs.
og den sidste patron jeg kiggede på var Clever Mirage 36g 1#. jeg har for nogle år tilbage, været med til at teste denne patron, og mener absolut ikke at den holde hastighederne som var oplyst på pakken. men det er flere år siden og det kunne jo være blevet rettet til i dag.
og det er rigtigt fint, at den kasse som jeg har købt, er der sat et dansk klistermærke på toppen, så det er helt lige til at læse og forstå hvad der er i de patroner jeg køber. En Italiensk 1er har ikke samme diameter som en Dansk. men der står på det danske klistermærke at haglene er 4,00mm, men det er reelt en Lille 2 hagl der er i patronen. samt der står at der skulle være 137 hagl i patronen, der var istedet 166. men det er jo klart når det ikke er 1# der er i. det er bare lidt svært at danne sig et rigtigt billed over hvor mange rend hagl der er i skudbillede, ud fra oplysningerne på kassen og så antal hagl i det fysiske skudbilled.
det ville være meget nemmere hvis det danske klistermærke var væk, så kunne man da forholde sig til hvad producenten skriver neden under. eftersom der nok ikke er et eneste af de oplysninger der står på klistermærket som passer. man skulle da ellers mene, at dem som importer og handler med ammunition har en lille anelse om hvad en patron er for noget.
eller skriver de bare det som kunden gerne vil læse.
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC, cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af KMJ.
  • Side:
  • 1