Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Saltimbocca a la hvinand 13 sep 2020 14:04 #4264

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Her Claus Linds Italienske ret Saltimbocca med Hvinand, som kan imponere ved en gæsteaften eller en hyggeaften. Til denne opskrift høre der en lille oplevelse og fortælling som er ganske god.

Claus Lind fortæller:
Tilbage omkring 2009 prøvede jeg denne opskrift første gang, og den er god. Derfor kom den også med i programmet på et strandjægerkursus jeg afholdt på Kalø dengang.
I programmet havde vi nemlig indlagt, en gang madlavning ud over teorien og praktikker om strandjagten.

Planen var at vi skulle lave 5-6 forskellige retter, og det skulle foregå i det lille køkken i det gamle fælleshus på Kalø.
Retterne blev til en kæmpe succes, og madlavningen foregik under stor morskab. Derudover så var der et hold englænder i huset til et møde, som spiste med den aften, så de fik i den grad oplevet det danske strandjægerkøkken.

Der var bare lige en ting; kan i forestille jer 15 mand i et lille køkken, hvor der skulle lave de her 5-6 retter? Der blev “lidt” rodet, og da det også blev lidt sent, så blev vi enige om vi ville rydde op dagen efter når vi var færdig med jagten.
Vi var bare ikke lige informeret om, at der var nogen der skulle bruge fælleshuset dagen efter. Tro mig dem der mødte ind for at skulle gøre huset klar var ikke imponeret;

Den historie lever stadig, selv om medarbejderne fra den gang er gået på pension og der er bygget et nye Jagten Hus, men middagen var god!




Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: brixvold, pharmand

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Saltimbocca a la hvinand 14 sep 2020 20:11 #4270

  • brixvold
  • brixvold's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 9
  • Modtagne Tak: 2
ser sgu godt ud!, kan edderfugl bruges?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Saltimbocca a la hvinand 14 sep 2020 20:28 #4271

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Jeg har ikke prøvet, kan ikke sige andet end prøv det. Så finder du ud af om det kan. Du kan evt, dele et Edderfuglebryst i to hvis det er for tykt.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.
  • Side:
  • 1