Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

"Hjælp havbunden i Kalø Vig og Århus Bugt!" 23 jan 2020 11:14 #3317

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
"Hjælp havbunden i Kalø Vig og Århus Bugt!" Er titlen skrivelsen.

Jeg syntes dette er "Vildt" godt, at det på mindre end 14 dage er lykkedes at få så bred opbakning fra flere foreninger, jægerråd og jægerforbundet. der er medunderskrivere af et åbent brev til Fiskeriministeren. Hvor der anmodes kraftigt, at muslingefiskeriet i Kaløvig med vige stoppes.

Det er helt i stil med mine tanker om at det er lige så vigtigt at bevare og beskytte levestedder som det er at genetablere.

Læs mere her

Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

"Hjælp havbunden i Kalø Vig og Århus Bugt!" 27 jan 2020 18:43 #3322

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Tv2 østjylland bragte denne i nyhederne i aftes. kl. 19.30, det giver et godt indblik hvor massivt der er opbakning.

Link til nyhederne tv2 Østjyllands
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: Søulven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

"Hjælp havbunden i Kalø Vig og Århus Bugt!" 29 jan 2020 19:55 #3328

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Sådan Carsten, virkelig flot arbejde og fedt at se, at så mange interessegrupper alligevel kan stå sammen om at få stoppet musligeskrab, i en forvejen meget presset bugt. Når de strandjægere og fritid/erhvervs fiskere jeg har mødt på de kanter, fortæller om 'de gode gamle dage', så er jeg ikke i tvivl om at tingene ikke ser ud som før.

Kunne man forestille sig at hvis det her lykkes, kunne det så sprede ringe til de andre fjorde som er hårdt presset? Jeg tænker at det et nemt sted at starte, med at få skrabet væk fra det kystnære og ud på det dybere vand?

Det er ikke så tit jeg ser, at DJ er ude og kæmpe en kamp for standjagten, ihverfald ikke øjensynligt, så det glæder mig meget at se og håber i vil fortsætte kampen. Flot arbejde endnu en gang.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1