Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

jagten under pres.. 15 jan 2021 12:19 #4743

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
EU kæmper for at fjerne vores jagt. Men heldigvis er der nogen der kæmper for os..
Og det er ikke socialdemokraterne og dem længere til venstre.
Her er én. Men alle der har muligheder så stil spørgsmål til dem man kender og lad dem komme ud af busken.
Har set Messerschmidt også kæmpe for os. Men lad partier vide at vi tager det seriøst og ikke putter noget i glemmebogen..

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2745472689049416&id=2071183673144991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

jagten under pres.. 17 jan 2021 00:05 #4744

  • Reneb
  • Reneb's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 80
  • Modtagne Tak: 25
Fra Søren Gade i Dag
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

jagten under pres.. 18 jan 2021 07:33 #4750

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
En vis mand sagde til mig for nylig, da jeg atter var bekymret for det syn vores nuværende regering har på "vores" jagt.

"Lea Væmmelig er ikke problemet, ej heller socialdemokraterne.
De er bare nødt til at efterkomme støttepartiernes grønne ønsker, for at få støtte til deres egen social politik"

Det tænkte jeg længe over og kunne egentlig godt se, at det nok er sådan det hænger sammen.
(Men det lettede desværre ikke min bekymring)

Som stolt håndværker, har jeg det altså svært ved at skulle stemme på andet end et rødt parti.
Men hvis de alligevel dropper det røde, for at tækkes de grønne?
Tanken om at politiske partier vil bestemme over hvem der bruger vores frie natur skræmmer mig.

Jeg betaler min skat
Jeg betaler mit fiske kort
Jeg betaler mit jagttegn

Ergo, jeg bidrager økonomisk for at bruge den natur Danmark råder over.
Den natur tilhører os alle, og burde ikke være en politisk handelsvare.

Jeg har (under de omstædigheder) sat det sidste røde kryds i mit liv!!
Følgende bruger(e) sagde tak: P_V, cpfj, mikaelws

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

jagten under pres.. 18 jan 2021 09:14 #4751

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
I Sven Thorsens bog: Strandjagt står der på side 13. En fantastisk bog, som bør stå på en strand- og havjægers hylde.

Godsejer sønnen Jacob Aall Hofman Bang blev af faderen sendt til kysten med et tomt gevær for at skræmme en kystjæger væk, da man den gang mente at jagten ikke var fri på vandet.
Knægten konfrontere jægeren, og på jægerens spørgsmål til hvad han ville, svarede han at han ville have jægerens gevær, ellers ville han skyde hul i bunden af båden. Jægeren greb fat om det tomme gevær og trykkede af, og fandt derved ud af den tomme trussel.
Godsejeren havde nu sendt en rytter til sønnens undsætning, jægeren slap Jacobs gevær og sagde til ham: Hils din far og sig at jeg er her i dag og jeg er her igen i morgen.

Med disse ord in mente! Så skal vi ikke være bange for at stå ved vores fritids interesse, vi skal bruge vores tålmodighed til, at fastholde vores ret til at jage på vandet.
vi kan i samlet flok nemt skubbe til vores folkevalgt inde på borgen, hvis blot vi skriver sagligt om vores interesse i natura 2000 områderne, og gerne til dem i offentlige fora, eller på deres sociale medier. De kan jo ikke lade være med at svare, hvis der er stemmer at hente.
Ej heller må det blive en storm i et glas vand, fastholder vi presset på denne sag til lang tid efter Corona, så har vi altså en chance for at det ikke kun er en enkelt politiker i EU der sidder og taler for døve øre.
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, TS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Flytkjaer.

jagten under pres.. 18 jan 2021 14:00 #4752

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 236
  • Modtagne Tak: 291
Modstandere af jagt:
1: De skal AFSLØRES, så vi ved hvem og hvad vi er oppe imod.
2: Så skal de UDSTILLES
3: Til sidst skal de DØMMES
MVH, cpfj
...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

jagten under pres.. 18 jan 2021 18:04 #4753

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
"Staten" og dens embedsværk (både den danske og EU) synes at glemme at de ene og alene er sat i verden til at servicere borgerene. Det må aldrig blive den anden vej rundt. Jeg er ideologisk set stor EU-tilhænger, men forslag som det fremsatte kunne få mig til at støtte et Dexit. Ikke pga jagt/fiskeri, men fordi det vil være et meget tydeligt bevis på at vores suverænitet er endegyldigt forduftet og EU er blevet en trussel mod den enkelte borgers interesser og velfærd, ikke en hjælp som det var ment. Man bevarer ikke ret meget natur ved at fratage dens primære beskyttere retten til at bruge den - tværtimod. Der må nødvendigvis også skulle være forbud mod alt anden færdsel på områderne.

Torben: Der er et utal af gode grunde for stolte håndværkere og andre til at stemme andet end rødgrønt, men 1) det er et personligt valg og 2) oppositionen glimrer jo ved dens totale fravær ifht at tilbyde et reelt alternativ til det nye enevælde S har skabt med MF i spidsen. Det er skræmmende så givet vi er kommet til at tage demokratiet. Lige pt er det jo sat ud af funktion, og mange synes at være helt OK med det...
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

jagten under pres.. 18 jan 2021 18:22 #4754

  • John
  • John's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 15
  • Modtagne Tak: 0
Spot om Tom!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

jagten under pres.. 22 jan 2021 16:09 #4778

  • TS
  • TS's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 27
  • Modtagne Tak: 8
Jeg er enig med Flykjaer.
Det vi går og laver er kulturarv som man ikke bare fjerner.
Uanset så det også muligt som medlemsland i EU at stå uden for aftaler.Vores Krone, er et godt eksempel og det gik jo fint.

Jeg tror vi skal være præcise i retorikken i forhold til vores ønsker og vælge alliancer med omhu. Det er nemt for politikkere yderst på fløjene at komme med bastante udmeldinger, da det ikke er med samme omkostning som hvis man sidder i et af de mere magtfulde partier, med de aftaler og kompromiser der følger med sådan en position.
Vi skal også huske at det er EU som stiller forslaget og så er det vores opgave fra baglandet at fortælle vores politikere hvad de skal mene om det.
Jeg kan se at jægerforbundet også er igang med sagen, så det er positivt. Dagens indslag i nyhedsbrevet giver et ok billede af status på sagen. Bemærk i øvrigt Socialdemokraten der medvirker!
Vi skulle måske se om vi kunne blive enige om en samlet henvendelse herfra til folketingets partier. Om ikke andet så som lidt ekstra ammo til jægerforbundets folk.

Min egen holdning.
Forlaget er så indgribende, både på land og til vands, at det som minimum skal til folkeafstemning, hvis ikke folketingen kan finde ud af at afvise det selv. Det vil fjerne nogle meget vigtige interessegrupper og vigtig kulturarv fra vores fjordområder. Det mener jeg vil være meget skadeligt for vores nære natur, hvis der ikke er nogen som har deres daglige ophold og færden med mere indhold end bare at motionere og transportere sig igennem. Det bliver en fattig naturtur man er sat i udsigt. Det er ikke i orden!

Så fik jeg luftet mine tanker om sagen, tak for muligheden strandoghavjagt.dk :)
Vh
Thomas
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af TS.
  • Side:
  • 1