Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Efterlysning: Døde fugle i vandkanten. 09 jan 2021 15:42 #4716

  • CHC
  • CHC's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Det bliver svære og svære, at arbejde sammen med en organisation der bevidst modarbejder og opbygger had til jægerne.
Jeg har ikke nogle problemer med at arbejde med DOF lokalt. For det er almindelige mennesker som mig selv, der har en stor interesse for naturen og levestederne. Og ikke fanatikere eller ekstremister som det er lige før jeg vil kalde dele af personerne i ledelsen af DOF.

Jeg syntes nedenstående her, er en god reaktion af Claus Lind, på et særdeles provokerende opslag fra DOF.


Claus Lind Christensen skriver følgende kommentar til en Nyhedsmail udsendt af DOF i går.

Døde fugle i vandkanten.

I går udsendte DOF deres nyhedsbrev (se udklip her), hvor jeg må sige at jeg var ved at få kaffen galt i haldsen. DOF beder nemlig deres medlemmer om at holde godt øje med døde fugle langs kysterne, for derigennem at finde ud af om jægerne efterlader fugle når de er på jagt.

Lad mig gøre det helt klar, jægerne tager deres vildt med hjem, alt andet vil være dumt for vi spiser det. Så anderkender jeg at der fra tid til anden kan være en anskudt fugl der er død efterfølgende og drevet i land, men her har jægerne bevist, at vi har nedbragt disse. Det næste der er set er at enkelte jægere efterlader jagtaffald, og det er ikke ok.

Så er der alle de andre døde fugle, som dør af andre årsager, som er lige så naturlig som jagt, heriblandt fugleinfluenza - ja, de er derude og det er helt naturligt og her skal der fagpersoner til for at kunne afgøre dødsårsagen.

Link til Fødevarestyrelsen, Fund af døde eller syge vilde fugle i naturen

Nu påtager DOF sig rollen som indsamler af beviser, og her har jeg i går opfordret DOF til at de sikre beviserne, så en dødsårsag kan afgøres for vi kan alle kun være interesseret i at kende til disse.
Her behøver DOF så ikke at opfinde en metode, for her har myndighederne defineret dette ganske præcist, og så behøver vi ikke opfinde den dybe tallerken ift. fakta -
Så finder du døde fugle, så i vandkanten så skal din første tanke være Fødevarestyrrelsen.

Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Efterlysning: Døde fugle i vandkanten. 09 jan 2021 18:26 #4717

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 236
  • Modtagne Tak: 290
Når jeg søger dette link, eller på anden måde søger kontakt med FødevareStyrelsen, så får jeg hver gang nedenviste side fra FVST.
Det fik jeg iøvrigt osse' igår, dagen før osv.
Mvh, cpfj
Link til Fødevarestyrelsen, Fund af døde eller syge vilde fugle i naturen

...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af cpfj. Begrundelse: Mgl bogsta
  • Side:
  • 1