Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Fra plæneklipper til påhængsmotor. 12 okt 2017 11:56 #871

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
En lille historie fra den virkelige verden. Tekst og foto af: HC

Den sidste uge i september 2017, stod min trofaste marine 4hk 2takt af, på vej hjem fra jagt.
Lidt et dårligt tidspunkt, for skulle bruge en motor her den kommende weekend til min havjagt 16er.

Så gode råd var dyre, rende ud og bruge flere tusind penge på en motor var ikke lige indregnet i mit buget. så efter ca 2,5 minutters betænkning slagtede jeg en af vores 3 plæneklipper og byggede en påhængsmotor 4hk luftkølet 4 takt.

Den virker fint og den blev testet på min 16er.

Det skal dog siges at jeg har fået en "rigtig" bådmotor igen, og denne her blev lavet lidt for sjov og fordi jeg kunne.
i kan se projektet her.:P


https://strandoghavjagt.dk/udstyr/gor-det-selv-baade/fra-plaeneklipper-til-badmotor
Latter er indre jogging.
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC, akpaulsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af HCSR.

Fra plæneklipper til påhængsmotor. 12 okt 2017 12:46 #872

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Det er sku et sjovt og godt projekt HC. t)

Jeg har aldrig haft en plæneklipper, hvor motoren er død, så tænker den er driftsikker. spørgsmålet er hvordan motorbenet holder, eller om der åbnet for noget her som ikke kan tåle saltvand, vejr og vind.

Tænker du her har en glimrende reservemotor, som kunne fungere som motor nr. 2 på 16eren.;) :P
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Fra plæneklipper til påhængsmotor. 12 okt 2017 17:29 #873

  • akpaulsen
  • akpaulsen's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 23
Hej HC.
Tak fordi du tog dig tiden til at bevare din fine ide for eftertiden her på dette forum.

Jeg finder projektet interessant fordi det mindes os om at "hvor der er en vilje er der en vej".
Der kan være alle mulige nye udfordringer med et sådant en kobi af to maskiner men havde du ikke købt ny motor havde du nok udviklet løsninger til det også.
/Asbjørn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1