Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Æret være hans minde. 04 mar 2017 14:41 #250

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 298
3 marts 2017 skulle så være den sidste dag i en legendes liv, han blev fundet livløs i en redningsvest lige nord for Veddelev i Roskilde fjord.

Navnet Erik Krebs siger nok ikke de fleste strandjægere det store men nævner man navnet "Krabben" vil de fleste der har drevet strandjagt på Roskilde fjord og Isefjorden spærre øjnene op og lytte efter.

Krabben var en ener når det drejede sig om den opsøgende kravlejagt, ingen på Roskilde fjord og Isefjorden har tilbragt så mange 1000 timer i en skydepram som ham og næppe har nogen trodset elementernes rasen som ham for at opdrive en chance på ænder og gæs.
Livsfarligt så det tit ud når han i sin Bogø kajak krydsede bølger i en størrelse der holdt alle andre hjemme også dem i de store både hvor prammen blot skulle med på slæb.

Ikke blot jagtede han på fjorden fra sin Bogø, han satte også ruser og garn og de blev efterset dagligt uanset vejret, det eneste der kunne stoppe ham var når isen blev for tyk og Bogøen ikke kunne stages igennem den og der skulle meget til kan jeg hilse og sige.

Krabben VAR en ener, grisk og egoistisk når det handlede om at komme først på chancerne siger mange, ikke uenig, men vil du skyde meget skal du ikke følge i de andres fodspor, du skal være forrest og det var han, hans flid og ihærdighed kunne ingen hamle op med og han skød ikke for at prale om det.

Ingen har skudt så mange fugle på Roskilde fjord som ham igennem de sidste 50-60 år, hvor mange vides ikke da han ALDRIG oplyste andre om hans resultater, spurgte man ind til dem når man mødte ham var svaret høfligt men altid det samme "det melder historien ikke noget om"

Kun få kendte ham og ikke mange har mødt ham i hans Bogø men jeg er sikker på at næsten alle der dyrker strandjagt i kreds 7 har hørt om ham og det er helt på sin plads, der var ingen bedre, ej heller nogen på højde, han var en enestående opsøgende kravlejæger.

Erik Krebs mistede livet hvor han havde levet det meste af det nemlig på Roskilde fjord i sin Bogø, det kan der være en smuk symbolik i men af en 75 årig var han "still going strong" og mine tanker går til hans familie i den svære tid og jeg håber de kommer nænsomt igennem den.
Følgende bruger(e) sagde tak: HCSR, DeltaBravo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.
  • Side:
  • 1