Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Påhængsmotor - hvilken bør jeg vælge? 27 jun 2023 08:47 #6314

  • Dyk-Anden
  • Dyk-Anden's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Jeg kigger lige nu på 2 påhængsmotorer - begge 4-takt og med langt ben - skal bruges i en kano med motorbeslag i enden.

Mercury 3.5 HK
Suzuki 2.5 HK

Suzuki vejer kun ca. 13kg, men er lidt nervøs for om den er bygget stærkt nok og kan man stadig let fikse issues med skruen på vandet?.
Mercury vejer ca 18kg - så noget tungere at slæbe rundt med.

Prisen er næsten den samme (1000kr i forskel).

Nogen der ved hvor meget de støjer i forhold til hinanden? - det er ret vigtigt for mig at den motor jeg vælger er meget støjsvag (og nej - ingen el tak og ingen Honda 2.3 luftkølet) - jeg har desværre ikke kunnet finde støjmålinger på nogle af dem.

Håber nogen måske har ejet begge og kan give nogle anbefalinger :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Dyk-Anden.

Påhængsmotor - hvilken bør jeg vælge? 27 jun 2023 20:15 #6315

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Teori: Den store larmer alt andet lige mindre end den lille ved samme fremdrift. Dem der forhandler dem må kunne oplyse dig støjspecifikationer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Påhængsmotor - hvilken bør jeg vælge? 30 jun 2023 19:02 #6316

  • Rulab
  • Rulab's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 83
  • Modtagne Tak: 17

tom.knudsen skrev: Teori: Den store larmer alt andet lige mindre end den lille ved samme fremdrift. Dem der forhandler dem må kunne oplyse dig støjspecifikationer.


Det er vel mere relevant at sammenligne hvilken motor larmer mest, når den yder 2,5 hk.

Jeg har selv en Tohatsu 3,5 hk, som vist er ens eller næsten ens med Mercury'en. Det er i hvert fald Tohatsu, der fremstiller 3,5 hk motoren uanset om der står Tohatsu, Mariner, Mercury eller Nissan på den ;)
Sammenlignet med en 2,3 hk Honda, larmer den noget mindre, men i forhold til "rigtige" påhængsmotorer, vil jeg ikke kalde den specielt støjsvag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1