Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Her er opskriften på Gåsenæb (Maling af Lokkergæs (Efter Bukkejagt - før sep.) 28 nov 2017 21:51 #1055

  • JagtLiv
  • JagtLiv's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 3
Her er opskriften på GåseNæb (Maling af LokkerGæs (Efter Bukkejagt - før september!!!))

GÅSENÆB...


1. Højtryksrens med blød stråle / spreder dine lokkegæs for fedt, saltvand, tang, jord m.m.
2. Autosæbe og vask af igen. (pas på ikke at sætte feddet finger på plast/maling. Herefter skal de tørre.
3. Grundmaling "Tropentarn Sand" hele lokkeren med Sand/Brun MAT farve fra "FOSCO"
https://www.dkwai.com/produkt-kategori/camouflage-spray-flock-til-jagt/
4. Nu er næbet også grundmalet.
- Herfra er det håndmaling af næb og øjenkrans
(Hvis du vælger at varier næbfarve, er øjenkrans/øjenlåg farve skal det være samme farve som næb.)
5. jeg køber alt mit Acryl-håndmaling ved "TerapiHobby" i Hasselager ved Ole.
http://www.terapi-hobby.dk/
6. De Amerikanske sider siger farven er 50/50 % af "Spiced Pumpkin - DA310" & "Pumpkin - DA013" fra "DecoArt Americana"
Disse kan jeg ikke få i "TerapiHobby" mere, han har skiftet til "Art Rayher Hobby Gmbh".
De farver jeg bruger 50/50 % af og svare til ovenstående er "213 Capriorange" & "216 Melone"
Får næsten samme resultat til grundfarven på næb. Males 2 gange.
7. De kødfarvede striber på næbet (Voksne fugle har) bruger jeg "DA-77 Desert Sand fra DecoArt Americana" fortyndet med "Fluid Water/Flüsslgwasser"
Så de ser lidt gennemsigtige udsigende.
8. Næbspidst (Næbdråben) bruger jeg "DA-77 Dessert Sand fra DecoArt Americana"
9. Tandsæt og læber bruger jeg "DA-77 Desert Sand fra DecoArt Americana"
10. Alternativt (For din og andres skyld) males/tegnes med grøn og brunt salat-farve mellem tænderne på ’spisende gæs’.
11. Øjenæblet er mørkbrun og iris er sort.
12. Øjenkrans/øjenlåg skal det være samme farve som næbetsgrundfarve.
13. Når det er tørt - Overmales Næb & Øjnene og Øjenkransne/øjenlågene med "Fluid Water/Flüsslgwasser".
Jeg bruger et lag, og vil betegner det som, en mellem ting mellem, meget genskind af vand og mat.
Flere lag vil virke mere skinnende .
(!!!Ryst ikke!!! denne Yoghurt artige væske, da det tager lang tid før bobler kommer ud af væsken,
og du vil få dem med på lokkeren). (pust på den med et sugerør hvis du får dem på lokkeren).
"Fluid Water/Flüsslgwasser" er det man bruger til at lave vand med i malerier og skibe i flasker mm.,
det bliver sådan våd vand artigt! og er et super produkt, til ting der skal se våde ud som næb og øjne.
!!! - Pas på ikke at få dette på flock og malingen, da det vil blive mørkere. (Som stof bliver i vand).
14. Lad det tørre ca. "2-3 timer" og tag på jagt og skyd nogle gæs.
15. Husk at have tid til det, jeg bruger ca. 1 time på sådan et projekt om aften til hvert afsnit,
derved når det at tørre og jeg får ikke hånden i våd maling når jeg håndmaler.

Det er Akryl maling, og Gåsenæb kan laves fra morgen til aften på en dag, da dette maling tørre i løbet af en time - ved 22 grader.

Jeg håbe dette var det du havde brug for, til næste sæson.

Nb. se vedhæftet foto

Med venlig hilsen - JagtLiv.
Følgende bruger(e) sagde tak: CHC, John Silver, Doole

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1