Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hvem køber vi lokkefugle til? 28 jul 2017 10:29 #528

  • fmadsen
  • fmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 33
  • Modtagne Tak: 6
Hvem køber vi lokkefugle til?
Lokkefuglene fra Avian-x som Sune referer til er godt nok flotte, - og lidt meget dyre.

Det fik mig til at tænke på.
Gennem tiderne har lokkefugle afspejlet de produktions teknikker, vi råder over, fra simple træklodser, flot udskårne lokkefugle i træ, silhuetter, bemalede plastfugle, bemalede plastdunke, lokkefugle med flock, til Avian-x med næsten naturtro bemaling.
Alle har de virket i en eller anden udstrækning, eller vi har troet, de har virket.
Men hvad er det egentligt ved lokkefugle, der trikker de vilde fugle, og får dem til at slå for dem?
Størrelse, signalfarver fx sort hvid for hvinænder, silhuet, bevægelse på vandet, - hvilke bevægelser, for en winduck, laver jo ikke naturlige bevægelser osv.

Jeg har nogle gamle hjemmelavede hvinænder af træ og flamingo, - på land ligner de måske ikke for godt, men på vandet er der mindre forskel til dem af plast, - de skal tørres efter brug, derfor bruges de ikke mere, - kun plast, - det er lettere.
Se billede.

Jeg spørger fordi jeg ikke kender svaret, - er der nogen der har forsket i det, sådan lidt mere seriøst end almindelig jæger snak?
Bare før jeg kaster tusindvis af kroner efter nye lokkefugle.

Selvfølgelig køber vi lokkefugle til os selv og ikke til ænderne, vi kan jo ikke spørge ænderne.
Vh Finn
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvem køber vi lokkefugle til? 28 jul 2017 15:20 #529

  • Aalbjager
  • Aalbjager's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 10
  • Modtagne Tak: 0
Jeg tænker ofte det samme. Skyder man flere ænder, der svarer til den øgede pris, i forhold til billige kina lokker? Jeg har set lokkerne fra f.eks. avian x og må sige de er flotte. Og større. Så nogle stykker i formationen til blikfang, er måske at foretrække.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Aalbjager.

Hvem køber vi lokkefugle til? 07 aug 2017 22:12 #574

  • HUNTER
  • HUNTER's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 19
  • Modtagne Tak: 0
Jeg har en ven der har nogen gammel Kina lokker, når de er triste får de en gang spraymaling, og efter hans udsagn virker de stadig fint.
Det skal dog siges at jeg endnu ikke har den fornødne erfaring til at sige at det passer, eller ej. Jeg har kun prøvet pramjagt en gang.
Men det handler nok mere om blikfang end man tror... (tror jeg)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1