Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Bigfoot Lokkegæs 14 feb 2022 14:25 #5572

  • Christian Raunstrup
  • Christian Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 48
  • Modtagne Tak: 31
Hej strandjægere,

Nu er sæsonen jo slut, og så går off-season jo i gang med at optimere, videreudvikle og erhverve nyt udstyr.

Jeg har set mig varm på nogle amerikanske full body flydelokkegæs fra mærket BigFoot. De er meget rost for deres holdbarhed på youtube og størrelse, og jeg synes de vil være gode som blikfang i prammen.

Lokkegæs

Er der nogen der har erfaring med at få lokkefugle hjem fra "over-there", og hvad med told? Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle europæiske forhandlere.

Mvh. Christian Raunstrup

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bigfoot Lokkegæs 14 feb 2022 18:23 #5573

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Christian.

Jeg har haft undersøgt om det kunne svarer sig at få lokkere hjem fra USA, og dengang kunne det slet ikke svarer sig. Da kasserne er stor volumen koster det en krig i forsendelse, samt flere forhandlere ville slet ikke sende her til DK / EU. Og du kommer med meget stor sandsynlighed til af slippe både told og moms af det du har handlet for.
Men du kunne jo skrive til dem, og hører om de overhovedet vil sende her til DK, hvis de vil, hvad forsendelse vil koste for det antal lokkere du vil købe.
Så kan du selv se hvad told og moms er for dem, ekspeditions gebyr på 160,- og så told og mons af beløbet. Kan se de koster ca 900,- pr kasse med 4 stk i, så jeg tror det bliver halvdyr omgang, men giv det et skud.

Når du så langt at du skal bestille kan jeg muligvis et trick der kan sparer dig for noget told og moms, men det ka vi lige tage hvis du når så langt t).
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Bigfoot Lokkegæs 14 feb 2022 18:50 #5574

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Hej Christian. Jeg har erfaring med Bigfoot. De er præcis så gode som de bliver beskrevet. De mest hårdføre lokkere jeg har. Kan varmt varmt anbefales, men de er ikke helt billige. shopusa.com kan måske hjælpe - men det billigeste er nok en sommerferie herover og så kun have tøj med i håndbaggagen. Mvh Tom

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bigfoot Lokkegæs 14 feb 2022 18:58 #5575

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Gav dem lige et kald. Snakkede med en fyr der hedder Jeff. De sender ikke internationalt medmindre du tager en hel container direkte fra fabrikken. Og de har ingen forhandlere i Europa. Mvh Tom

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bigfoot Lokkegæs 14 feb 2022 19:43 #5576

  • Christian Raunstrup
  • Christian Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 48
  • Modtagne Tak: 31
Hej Henrik,

Jeg var lige forbi shopusa, en pakke ville koste mellem 200 og 400 dollars an på de korrekte dimensioner. :ohmy:

Det glæder mig at høre du også har gode erfaringer med dem Tom. Jeg ved ikke om jeg synes de er dyre. 890 kr. for 4 stk. omregnet. 4 stk. avian-x hos dangate koster 1.800 kr., og som jeg har forstået er kvaliteten ikke meget ringere. Måske ikke lige så flotte og detaljeret i malingen, men noget mere robuste.

Med de fragtrater der for tiden tager man nok ikke lige en container medmindre man vil have den store tegnebog frem + plus lokkerne ;)

Jeg må håbe der er en europæisk forhandler indenfor nærmeste fremtid som får øjnene op for mærket.

Mvh. Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bigfoot Lokkegæs 14 feb 2022 23:29 #5577

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Prøv evt at ringe til Flemming fra Jagtkiosken, han er super rar og har jo i forvejen en masse lækkert grej. Er de så gode som andre siger kunne det måske godt være han kunne lokkes til at forhandle dem?
Det koster trods alt kun et telefon opkald.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bigfoot Lokkegæs 15 feb 2022 02:55 #5578

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Det er disse jeg har fra Bigfoot: https://www.bigfootdecoys.com/collections/goose-decoys/products/bigfoot-canada-floater-decoys
Har også disse fra Dakota: https://dakotadecoy.com/product/x-treme-floaters/
Og disse fra Avery: Uden at jeg skal spille større ekspert: Til Canadiere kan du være sikker på at den der går mest op i udseendet er dig. Til grå ved lav overflyvning i dagslys kan der måske være mere forskel ifht helkropsflock. Det værste er dog nok hvis du ligger på dagstræk med vand der fryser til på dem. Har jeg kun oplevet med hvinænder, og med varme vintre er det måske et teoretisk problem.

De er alle møjsommeligt slæbt med hjem på diverse ture over de sidste mange år, så fragten har jeg ikke en nem løsning på. Tolden undgår du når du rejser ved bare at holde dig under gældende beløbsgrænser - som rigeligt dækker gæs. Aktuelt vistnok 3.250 kr. Så jeg hælder til at du flyver en tur til New York med kæresten, bestiller gæssene i forvejen til hotellet og tager dem med hjem igen. På visse tidspunkter kan NY gøres meget billigt og så får du slået to fluer med et smæk.

Hvad er målene på en kasse fra BigFoot?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af tom.knudsen.

Bigfoot Lokkegæs 17 feb 2022 20:09 #5585

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Christian: Kassen indeholdende 4 BigFoot floaters måler 26" x 16" x 15" og vejer 17.5 lbs. Skulle du ønske at rode mere med det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bigfoot Lokkegæs 18 feb 2022 10:36 #5587

  • Christian Raunstrup
  • Christian Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 48
  • Modtagne Tak: 31
Hej Tom,

Tak for de fine oplysninger. Det var mindre end jeg havde estimeret. Så er fragtprisen nede på 108 USD. Men så er der stadig moms på 60 USD jf, shopusa.com.

Samlet pris er så ~ 1900 DKK.

Så er det billigere at købe det "dyrere" alternativ avian-x i Danmark.

Der må en ferie en til ;)

Mvh. Christian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1