Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Pedal kajak tips 30 jan 2024 15:58 #6586

  • Trylle
  • Trylle's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 9
  • Modtagne Tak: 1
Så kom jeg endelig i gang med kravle jagt i min pedal kajak.
Men der skal klart justeres lidt på skærmen.
Søger andre med pedal kajakker som har gode tips, gerne billeder af andres set up :)
Du har ikke adgang til dette forum!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pedal kajak tips 13 feb 2024 18:05 #6595

  • Helsinge
  • Helsinge's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Hej du, hvad er det for en "pedal" kajak du har?, har selv en Hobie outback, bruger den dog kun lige nu til edderfugle jagt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pedal kajak tips 25 apr 2024 23:05 #6681

  • Niels
  • Niels's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 10
  • Modtagne Tak: 1
Hej,
Jeg går og overvejer at købe et Galaxy flipperdrev med henblik på at montere det på en Bogøkajak. Er der nogen, der har erfaringer med det?
Mange hilsener
Niels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Pedal kajak tips 26 apr 2024 15:23 #6682

  • Reher
  • Reher's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 32
  • Modtagne Tak: 24
Hej Niels,

Det lyder som noget af en overhaling du skal igang med for at få det til at virke.. mig bekendt er disse "flipper systemer" sat på "sit on top" kajakker, dvs. at selve kajakken er en/et synkefrit modificeret surfbræt hvor det at denne er synkefri er hele fidusen.

Som jeg lige ser det vil det være meget svært at overføre til en "båd" som en Bogø er.. skære du hul i bunden på denne vil den "brønd" du vil skulle have drevet nede i skulle være så høj som til der hvor vandet når og lidt til.. dvs. dit "fribord" vil som jeg ser det , blive så højt i denne brønd at man ikke vil kunne betjene pedalerne. Oven i hatten, er en bogø ret så levende, så med en fikseret brønd et sted i cockpittet og pedaler der skal betjenes, samt kunnes "hoppe ud og ind af" tror jeg bliver for meget af det gode.

Forstå mig ret, ideen er god, men i praksis tror jeg der er flere problemer end gode løsninger i dette..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1