Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Dybsø fjord 17 sep 2023 13:21 #6443

  • Mbt
  • Mbt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
hej alle.
jeg er tilflytter i næstved og har 2 km til dybsø og ville gerne jage på fjorden men kender ikke til området hvor man må sætte i osv er der nogle der kan hjælpe her.
jeg har dyrket pramjagt i 10 år nu så er ikke grøn på det område.
håber nogle kan hjælpe måske er der en der vil vise fjorden frem

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Dybsø fjord 17 sep 2023 15:02 #6445

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Du kan altid besøge rønnen, det er der rigtig mange andre der er glade for. Om ikke andet, så kan en af dem måske guide dig, hvis de jagter andre steder end lige på rønnen. Du kan sætte i ved Basnæs, nede ved Vordingborg vejen hvor du kører ind mod kostræde og ved svinø renden ( vær obs på strømmen kan være brutal der, så motor er klart at anbefale ). Har du dyrket strandjagt i 10 år burde det næppe tage dig længe lige at danne dig et overblik via Google Earth og så ellers ud og få nogle timer på fjorden for at finde et mønster i den måde fuglene trækker på. Det er nok svært at finde nogen der vil give dig “de gode spots” det er der efter min mening slet ikke nok fugle til, endnu i hvert fald. Var der ude den anden dag, bevares vi så nogle grågæs, ænder var der en flok på 10 af, og vi så eller hørte ikke andre ænder, så ret magert syns jeg. Du kan finde reservat folderen et eller andet sted, der er en stor del af fjorden hvor du kun må dyrke jagt for anker, og en bid hvor du du må dyrke opsøgende jagt.
Knæk og bræk.
Mvh Henrik.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Dybsø fjord 18 sep 2023 17:02 #6446

  • Mbt
  • Mbt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Er det det engstykke du tænker på der er bag en låge. Der hvor der ligger nogle pramme

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Dybsø fjord 20 sep 2023 03:02 #6447

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Nej.
Du kan bare give mig et kald på 40952960 ved lejlighed, så skal jeg gerne besvare dine spørgsmål samt rådgive dig efter bedste evne. Jeg har jagtet virkelig meget derude, og kender den fjord som min egen bukselomme.
Mvh Henrik J
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1