Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Havjagt ved Hou og Norsminde 02 aug 2023 21:05 #6361

  • per bisgaard
  • per bisgaard's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0
Hej jeg overvejer at prøve havjagt ved Hou og Norsminde, når sæsonen starten igen. Er der nogen der har erfaring fra de områder? Jeg sejler i en Mopa Patrol.
Mvh
Per Bisgaard

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Havjagt ved Hou og Norsminde 03 aug 2023 15:17 #6364

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Jeg jagede meget fra Hou for mange år siden, men forholdene har ændret sig meget. Der er ikke nær så mange fugle, og de ligger længere fra land. Der er også en tendens til, at de ligger i store flokke, som naturligvis holder meget dårligt.

Ændringen er egentlig svær at forstå, da der er langt færre jagtbåde i området end tidligere. Nogle peger på muslingefiskeriet, og det er et faktum, at der var mange flere fugle for årtier tilbage. Hvis der var føde til dem, burde fuglene være der, da jagttrykket er så lavt.

Jeg havde en af mine jagtbåde liggende i Hou for en tre år siden, men var skuffet over hvor langt man skulle ud for at finde fugle og hvor vilde de var. Man skulle helst over til Tunø, Samsø eller Svanegrunden, problemet er bare, at der ikke er mange dage hvor vejret er til det.

Dermed være ikke sagt, at du ikke skal prøve området, men jeg vil anbefale du finder en dag med svag vind.

Norsminde kender jeg ikke så godt, men der ligger 5-6 Arkavier og op til 20 Dianaer, så jeg går ud fra, der er højere jagttryk deroppe.
Følgende bruger(e) sagde tak: per bisgaard

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Havjagt ved Hou og Norsminde 04 aug 2023 08:31 #6365

  • sfa
  • sfa's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 72
  • Modtagne Tak: 37
Hej Per,

Du skal også være opmærksom på at fra Hov og sydover er ederfuglene fredet pga. natura2000 område. Umiddelbart vil Norsminde derfor være et bedre udgangspunkt. Jeg har tidligere fundet lidt ænder i området, men det er nok over 10 år siden jeg sidst har været den vej.

Vh SFA
Følgende bruger(e) sagde tak: per bisgaard

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1