Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Jeres erfaring.. 31 jul 2023 09:10 #6353

  • Franchi255
  • Franchi255's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 26
  • Modtagne Tak: 5
Hej!
Jeg er lidt nysgerrig på hvad jeres erfaringer er,i forhold til hvor meget vi “forstyrrer” fuglevildtet. Min egen opfattelse er: tilsyneladende har det ikke nogen nævneværdig indflydelse, sålænge
Jagttrykket er på et fornuftigt niveau(og der er jo ikke det store jagttryk mere på søterritoriet)
Det er jo selvfølgelig forskelligt fra landsdel til landsdel,men hvad er jeres erfaringer i forhold til dette?
Venlig hilsen Kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jeres erfaring.. 01 aug 2023 20:15 #6356

  • tom.knudsen
  • tom.knudsen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 140
  • Modtagne Tak: 63
Vi forstyrrer. Det er helt sikkert. Men det er udenfor ynglesæsonen, så det er primært forstyrrelse af fødesøgning eller hvile. Du vil i områder med lavt jagttryk se at fuglene tolererer jagt som forstyrrelse "helt fint", og vender tilbage til området allerede senere samme dag/aften. Nok omtrent på samme måde som de håndterer en enkelt ræv eller ørn. I områder med højt jagttryk vil der generelt være færre fugle (dem der har alternativer drager afsted) og dem der bliver tilbage vil være mere sky. Hvis du vil have det mere videnskabeligt belyst kan du måske skrive/ringe til Thomas: https://pure.au.dk/portal/en/persons/thomas-kjaer-christensen(5554437a-52ef-4f5b-a1e8-7f22fbec1bee).html
Følgende bruger(e) sagde tak: Franchi255

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1