Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Låg over mandehul 20 jul 2023 22:26 #6329

  • Munkeriksen90
  • Munkeriksen90's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Hej
Jeg leger med tanken om at få lavet et låg til min pram. Jeg er ny i at skulle arbejde med glasfiber, så jeg vil derfor hører om nogle af jer har gode ideer/erfaringer med hvordan man laver et låg til sin pram?

Tak for hjælpen :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Låg over mandehul 21 jul 2023 19:26 #6332

  • Wac
  • Wac's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Jeg har gjort det at jeg har taget en stang af en art for at understøtte og fæstnet den på midten af mandehullet og så har jeg først kørt striber af gaffatape over hele hullet, så det er helt lukket. Derefter malertape oven på da det ikke hæfter i polyesteren. Det skal dog ikke være det helt billige gule fra Harald skrald, da det ikke er vokset. Ellers kan du evt. smøre slipvoks på tapen, så er du helt sikkert på at det slipper. Kan muligvis også smøres på gaffatapen så man slipper for også at bruge malertape, men det har jeg ingen erfaring med. Der næst starter jeg med at pensle området med polyester og så ligger jeg ellers fiber oven på og polyester indtil det har den ønsket tykkelse. Jeg har typisk brugt 3 lag 300 grams måtte. Det første polyester jeg pensler på er for at styre fiberen nemmere når jeg ligger den på, så den ikke skrider rundt. Til slut inden det hærder op bruger jeg luftrullen.

Kosmetisk er det ikke kønt, men det virker som et låg skal.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Låg over mandehul 22 jul 2023 20:16 #6333

  • Munkeriksen90
  • Munkeriksen90's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Tusind tak for svar og for at dele din erfaring. Jeg vil prøve at kaste mig ud i det :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Låg over mandehul 25 jul 2023 09:48 #6339

  • Franchi255
  • Franchi255's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 26
  • Modtagne Tak: 5
Du kan købe en termo tagplade i polykarbonat.
Og tilpasse den til hullet,og lægge fiber på den.
Det er stærkt og meget let. Men luftkanalerne i pladen ligge i længderetningen,ellers kan du ikke runde den,hvis nødvendigt. Pladen koster ca 200 i jem og fix.
Mvh kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1