Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Bedste camouflage jeg nogensinde har set 24 okt 2022 18:16 #5974

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Fandt dette billede på Horsens Strand og Landjægeres side.

Læg mærke til Dillen kravleprammen, som falder fuldstændigt sammen med omgivelserne.

Hvad maling har de mon brugt?

Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bedste camouflage jeg nogensinde har set 26 okt 2022 07:40 #5975

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 298
Måske den er støbt her?
;-)
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: cpfj, kimworm

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bedste camouflage jeg nogensinde har set 27 okt 2022 10:35 #5977

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Du er virkelig skarp - Kim

Der er en lidt kedelig historie bag det billede.
"En gammel jagtforening ville gøre noget for medlemmerne, både landjægerne og strand- og havjægerne. De havde en gammel Svendborgpram, der blev udlånt ganske gratis til medlemmerne, men det synes foreningen ikke var nok. De købte og støbte, og pludselig havde foreningen 4 pramme til udlån blandt kommende strandjægere. Så blev der lavet ankerliner, årer og lokkeænder. Der blev snakket meget og skrevet stolpe op og stolpe ned (vist også på SoMe), men prammene kom ikke rigtig ud at flyde på vandet, som det var planen. Den gamle forening spurgte her og der, men der var ikke rigtig nogen, der havde tid og lyst til at stå for det praktiske, så de unge eller nye medlemmer kunne komme på strandjagt i foreningens lånepramme. Den gamle forening overvejede at sælge prammene igen. Billedet er taget lige da den spritnye, og stadig af polyester duftende Dillen kravlepram var på værft for at få monteret skærm, pullerter m.v."

Se det var en rigtig historie, men indenfor de sidste par måneder er nye strandjægere kommet til, og der er håb for udlånsprammene. Faktisk har den ene allerede været på vandet, og måske er der læsere her, der har lyst til at låne pram og grej til at prøve kræfter med strandjagt i Horsens området.

Jægerhilsen John
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben Raunstrup, cpfj, kimworm

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bedste camouflage jeg nogensinde har set 27 okt 2022 16:37 #5978

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Hej John,

ja, når man tænker på hvor mange strandjægere der var i Horsens i gamle dage, så er det utroligt, at prammene ikke bliver brugt, men det er åbenbart realiteten i dagens Danmark.

Jeg var selvfølgelig godt klar over, der var en grund til, at den manglede på billedet, men syntes det var for sjovt til at ignorere. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1