Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

“Patronforbrug” og “Selvkontrol” 16 sep 2021 09:58 #5216

  • cpfj
  • cpfj's profilbillede Emne forfatter
  • Online
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 236
  • Modtagne Tak: 291
  Selvkontrol og Patronforbrug
Fornylig genlæste jeg Kim Worm’s bog, “Håndbog i strand-og havjagt”, fra 1996.
Sidst i bogen skriver Kim lidt om “Selvkontrol” og “Patronforbrug”.
Gennem et langt liv på stranden, er det noget, jeg har “bokset” med på mine ture i prammen.
Som tiden er gået, må jeg erkende, at det er et par svære emner, men de er værd at beskæftige sig med.
Midtfirserne startede snakken om udfasning af blyhagl. For mig var det starten på en nøjagtig opgørelse over patronforbrug. Jeg havde netop købt et parti blyhagl, og ville se, hvor længe de kunne “holde”. Fra start inkluderede jeg fangstskud i forbruget. Opgørelsen gjorde, at jeg kom til at tænke over patronforbrug, hvilket igen førte til øget selvkontrol. Det ærgrer mig, når jeg svigter “egne idealer”.
Skudstatistikken ændrer sig til det lidt ringere, efterhånden sæsonen skrider frem. Det er absolut nemmere at “præstere” i skjorteærmer. Strandjægere der er skruet ordentligt sammen, forsøger at gøre hvad der skal til, for at minimere anskydninger. Et dårligt/uheldigt skud “koster”, og det kan ses i patronforbruget. Der må IKKE spares et skud for at “gøre arbejdet færdigt”!
Det er mit håb at flere strandjægere vil holde styr på “Patronforbrug”. Jeg er overbevist om, at det vil føre til øget “Selvkontrol”.
En nem måde at holde styr på sit patronforbrug er at kende antallet af medbragte patroner!
Sendes med venlig hilsen, cpfj

...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars Olsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af cpfj. Begrundelse: Txtæ
  • Side:
  • 1