Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Bliver der "tour de hav" i år? 09 jun 2020 12:29 #3980

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 298
Nu ved vi at Strandjæger skydningen i Horsens bliver til noget, det er super.

Hvad med tour de hav?

Gik der fnidder og jantelov i det pga lokale sær interesser eller kommer det igen år?

Det er ærgerligt hvis sådanne arrangementer ikke bliver bakket op.

Det er tit her de gode råd og erfaringer dukker op og nye venskaber bliver skabt.

Det er også tit her "ikke Facebook" generationen deler ud af deres guldkorn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Bliver der "tour de hav" i år? 18 jun 2020 15:38 #3992

  • hedebonden
  • hedebonden's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 37
  • Modtagne Tak: 5
Naturligvis kommer TDH :-) er bare pokkers sent ude i år

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bliver der "tour de hav" i år? 19 jun 2020 10:10 #3995

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Jeg tror Torben har haft for travlt med at planlægge og få arrangementet op at stå, til at også at lægge programmet op herinde.
Så jeg tillader mig lige at sakse og indsætte opslaget her.

Tour de hav 2020 tager til Sjælland.
Som altid ligger første weekend i oktober.
Hvornår: fredag 02 Oktober til søndag 4 Oktober.
Hvem: Alle med interesse i at komme med på vandet. Om man ikke har båd selv eller man bare er nysgerrig på at prøve kræfter med denne jagt form. Eller en garvet jæger. Ingen både er for små eller store.
Vi jager på vandet, både som opsøgende træk kajak.
Hvor: I farvandet nord vest syd Sjælland Roskilde fjord alt efter hvor vinden helst er vi er i stille vejr spreder vi os så meget for at være så skånsom så mulig der er mange andre bruger.
Men vi kan næsten altid finde et sted med læ.
Vi har base her www.hoeve-hjemmevaernsgaard.dk
Adresse: Veddingevej 1, 4550 Asnæs
Hvorfor: For at kunne skabe hyggeligt samvær mellem vi erfarende jæger,
Men også for at kunne give muligheden for andre uden båd en mulighed for at afprøve denne jagtform eller har lidt svært ved at komme til fugle

Programmet:
Fredag:
Kl. 16.00 Velkomst og kaffe ved Hjemmeværnsgaarden.
Kl. 17.30 aftensmad vil antagelig følge traditionen.
Når manden er fortæret vil der lige være en opvask os.
Kl.19.00 Vi to gæve gutter (Trolle og Torben) fra Roskilde Strandjagts Forening give indblik i trak og kravljagtens kunst under vejs vil der komme kaffe og en lille bid mad Mon ikke kage konen har lidt her os
Kl 22 briefing om morgen dagen hvad siger Vejret nummer liste dannes så vi kan have sikkerheden i top


Lørdag:
Kl. 05.00 morgenvækning. For de på træk noget før.
kl. 05.00 morgenmad – smøre madpakke.
kl. 05-08.00 afgang fra Hjemmeværnsgaarden til det pågældende slæbested man har valgt eller fået anvist.
Kl. 1600 slutter jagten med vildtparade ved Hjemmeværnsgaarden
Det er vigtig vi får afhold til tiden.
Kl. 16.45 start med forlægning af fugle som bliver til vores aftensmad.
Kl. 19.00 aftensmad. Som der naturligvis vil være af det som der nu er blevet skudt.
Vi har ikke haft kødløs dag i nu til maden. Der vil være rødvin og ind til de er væk
Resten af aftenen er ofte meget hyggelige og trækker som tider lidt ud på natten.

Søndag: Når/hvis man drager på jagt Skal værelserne være tomme.
Søndag er der ingen vækning eller noget fordi os der vælger meget hygge lørdag aften, sover vi ofte lidt længere og når vi får lidt øjne igen rydder vi stille og rolig op
Gæste jæger (uden båd) kan ikke forvente de kan komme på jagt begge dage, For gæste jæger er reglen først til mølle med at reservere ved at kontakte Torben Lerche
Fordi vi ikke råder over mange pladser når der er en plads er det den som er nr på listen, får man 24 timer til at indbetale inden pladsen går videre til nr 2
De som tilmelder vil jeg meget gerne vide Hvis der er plads til en mand måske to.
Gæste Jæger kan komme udfor de selv skal have en rednings vest, Man må ligeså forvente man giver et lille bidrag til slæbested og benzin, aftales med skipperen.

Pris for dette arrangement: 500 kr. ved tilmeldelse inden 1/8 herefter 650kr, sidste tilmelding 15/9 Man har først sin plads når der er penge på konto. Vi har ikke ubegrænset med pladser så først til mølle.

Igen vil jeg bede om der vil blive hurtig indbetalt, for der er nogle start udgifter som leje af hytten. Der refunderes ikke da det hele er opbygget på en meget lille økonomi hvor alle kan være med og hvis der kunne fortrydes ind til få dage før ville jeg være nød til en noget større pris. Skulle man være forhindret er man naturligvis velkommen til at sælge sin plads til anden Mand/Kvinde
Der kan betales via mobilepay 25216484 " skriv lige THD og Navn/navne Tak,
Man kan ligeså lave bankoverførsel spørg efter konto nr
Betaling på konto NB Husk navn ellers er det meget svært for mig at se hvem der har betalt og ikke

Hele Weekenden er side stillet med et sammen skuds gilde hvor min opgave at skabe rammen og de fornødne forsyninger. Der med sagt rent juridisk vil det ikke være som købt weekend, hvis nogen skulle ønske at vide hvorfor det står svare jeg gerne

Alt efter vejr vil der være anbefalinger hvis der er både man finder for usikker til dages vejr.
Men der kan da være relevans i at taget en fiske stang hvis vi mod forventning ikke kan komme på vandet.
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bliver der "tour de hav" i år? 19 jun 2020 11:01 #3996

  • hedebonden
  • hedebonden's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 37
  • Modtagne Tak: 5
Det har os lidt med covi 19 at gøre en hvis usikkerhed gjord det vaskelig at leje noget, ud over dette var der lige 2 gange Bryllups forberedelser :-) Men det lykkes så der ikke kom en 3,0 udgave

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1