Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Test af Carlson's Cremator choke 26 aug 2018 20:50 #1592

  • VMJ
  • VMJ's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Jeg anskaffede mig forrige år et par af Carlson’s nye Cremator chokes, til min Browning Maxus med Invector Plus chokesystem, en Light Modified og en Improved Modified.
Carlson’s skriver: Disse chokes har vores helt nye Triple Shot Technology, som giver tættere skudbilleder, med færre randhagl.
Når jeg sammenligner Cremator chokene med Breilys chokes, så giver de måske nok en tættere center i skudbilledet med store hagl 1, 2, 3 hagl, men jeg har sjældent set så mange randhagl og hagl der flyver helt forbi skiven, 110 cm. X 110 cm. på 35 meters afstand. Og med mindre hagl bliver det rigtig dårligt.
Det skal retfærdigvis siges at jeg fortrinsvis har afprøvet chokene med patroner som jeg ved Breily chokene gør det bedst med. Og det er, Kent Fasteel, Kent Hyber Steel, Federal Speed Chok, Remington Nitro Steel og Remmington Sportsmann.
Jeg tror ikke at jeg finder en patron der vil gøre det så godt med Cremator chokene, at jeg vil anvende dem til jagt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Test af Carlson's Cremator choke 27 aug 2018 20:41 #1594

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Hej VMJ,

Flere choke typer kommer med trin inddelt forsnævring, og flere har stor succes med det, jeg kan i alle tilfælde se at de vinder ind i mellem en konkurrence, hvor utroligt det end lyder, så bliver der lavet konkurrencer og mesterskaber for producenter af chokes.

Ærgerligt de ikke fungere for dig, har aldrig selv prøvet at teste en med trin inddelt forsnævring. Men det kunne tænkes at, det er med så mange andre choke. Så kan de gøre det rigtig godt i et andet gevær.

Dette var bare en tanke. De chokes jeg har købt virker ganske godt, men skal nok på et tidspunkt få købt en som ikke virker for mig. Så dan en vil jeg forsøge at få solgt videre til en anden, der måske kan få glæde af den.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.
Følgende bruger(e) sagde tak: VMJ

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1