Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Beretta A400 05 nov 2017 20:13 #978

  • Mr. DuckCommander
  • Mr. DuckCommander's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Jeg har haft Beretta Xtrema2 omkring 3 år og er svært begejstret for den.
For nylig købte jeg en A400 Xtreme (sort) som skulle være en forbedret udgave af Xtrema2 på flere punkter, stadig med Aquatech behandling og alt det gode som Xtrema2.

Problemet er jeg oplever min A400 ruster, den har kun fået regnvand og måske et lille skvulp brakvand fra fjorden.
Xtrema2 har jeg aldrig oplevet rust på i de forløbne år jeg har brugt den, trods den har lagt på bunden af fjorden (lav vand):whistle:
Skal siges jeg bruger omtrent en halv liter våbenolie pr. sæson t)

Jeg ved der er solgt mange A400 omend de fleste nok er i camo udgave og min er den sorte.
Men er jeg virkelig den eneste der oplever den ruster, hos forhandler fik jeg at vide de ikke kendte til noget rust problem.

Funktionen af geværet kan ikke diskuteres og jeg har intet at udsætte på den udover rust problemet, men alene af den grund er det helt klart Xtrema2 jeg sværger mest til :cheer:

Jægerhilsner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Mr. DuckCommander.

Beretta A400 05 nov 2017 23:40 #979

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Tillykke med din gun.

Beretta skriver om løbet.

The finish on the OptimaBore HP barrel offers superior resistance to the elements, including water, powder, sand and salt spray. This means that with basic maintenance, this shotgun can easily give you more than a lifetime of hard service.



En Finish der giver overlegen modstand over for elementerne, her under vand og salt sprøjt. Der gerne skulle give mere end livstid selv ved hårdt brug.

Link til Berettas hjemmeside med din gøb

Det lyder det ikke til at, din kan leve op til.

Tror jeg ville henvende mig ved sælger og klage.. hvis du ellers har smurt den godt med våben olie.

Har selv en Beretta AL 391 Urika Aptima 12/76 i sort. Mere end 10 år siden jeg fik den. Kan huske at, jeg oplevede det samme med min, en smule rust efter første tur på vandet.
Det jeg gjorde... Pladrede løbet til i Berettas egen våben olie, lod det stå og trække/suge det den kunne til næste dag og gentog dette nogle gange.
Min teori på dette... alt kan suge olie. Dermed forestillede jeg mig at løbet blev mættet med olie.
Har gentaget denne øvelse nogle gange.

Efter denne behandling har jeg ikke haft mange problemer med rust.

Inden jeg skal på vandet, giver jeg den en god gang olie og ren gør når jeg kommer hjem, efterfulgt af en gang olie.

Mit løb er med en almindelig brunering, dit løb skulle gerne have en noget bedre beskyttelse.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af CHC.

Beretta A400 06 nov 2017 18:33 #980

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 640
  • Modtagne Tak: 295
Hvis man praler af at have lavet den bedste halvautomat der findes ( og tager betaling derefter) har man også forpligtet sig til at holde hvad man lover.

Afsted til forhandleren med den igen for der må være sket en smutter i dit tilfælde.

Har været sammen med ikke mindre end 8 stk Extreme Unico i denne weekend og næsten alle var den sorte model, bevares nogle af dem der blev brugt mest ( og det er meget og det er ekstremt) bar ar efter det hårde liv i prammene men det var de få.

Min er stadig fin efter 2 år og da jeg hurtigt fornemmede at livet i prammene var hårdt ved folien på løbet har jeg givet løbet en gang sort isoler bånd.
Det tager alt sliddet og skader ikke løbet.
Husk løbet må ikke olieres med noget der indeholder solvent.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Beretta A400 06 nov 2017 20:28 #981

  • Mr. DuckCommander
  • Mr. DuckCommander's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 2
  • Modtagne Tak: 0
Den har fået olie fra første dag jeg fik den med hjem, ja man er jo lidt øm over den.
Har skam været til forhandler med den igen, jeg fik at vide jeg skulle prøve og give den noget andet olie :huh:
Jeg købte så det andet olie de anbefalede mig, men synes nu det er det samme.

Det er ikke løbet der ruster, men særligt aftrækkerhus og indvendig i geværet.
Geværet har jeg sat til salg, da jeg hellere bruger min Xtrema2, føler det er en bedre arbejdshest til prammen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1