Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Hvilken pram 01 jan 2025 13:30 #7038

• NicolaiPaasc
  • NicolaiPaasc's profilbillede Emne forfatter
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 1
Godt nytår på forummet!

Hvilken pram har jeg?

Jeg er ny herinde og med jagt generelt men har været heldig at ‘arve’ en pram og den sidste måneds tid er gået med at afprøve den i lokalområdet og begå alle de fejl man kan:)

Jeg vil gerne lave et låg til mandehullet men ved ikke om man kan være heldig at finde en skabelon hvis man kender prammens ophav?
Jeg har målt den til 380cm, vedhæfter lidt billeder og har en der vistnok mener at det er en Bredgaard pram. Den har altid hørt hjemme omkring Guldborgsund hvor jeg også skal bruge den.

Bedste hilsner
Nicolai

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Hvilken pram 01 jan 2025 13:40 #7039

• Wac
  • Wac's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 53
Hej Nicolai og velkommen.

Det er en ældre jafi pram du har fået fat i der. Hvis jeg har nogenlunde styr på historikken, så kom den første uden åretoller i formen og med opdrift af flamingo i stævn og under agterdækket (som din, men flamingoen er der nok ikke længere). Den næste der kom var med åretoller i formen som der blev støbt i og med opdrift i siderne i form af lufttanke. Til sidst kom den med opdrift i form af lufttanke i siderne og under fordækket og agterdækket.

Håber du bliver bidt af jagtformen :)

Hvilken pram 08 jan 2025 23:19 #7047

• MHN
  • MHN's profilbillede
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 2
Hej , påminner om den äldre Jafi som jag " Impoterade " från DK 1997 . Kanske den enda riktiga " Skyde pramen " i Sverige --- . Mycket användbar ! Knaek og break . Hilsen Mats N

Følgende bruger(e) sagde tak: Chr G

Hvilken pram 09 jan 2025 20:37 #7048

• cpfj
  • cpfj's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 351
I 2016 var det 60 år siden, at “Jafi” så dagens lys med strandjagtkonsulent V.M. Fynboe som konstruktør

Kilde: Netnatur
https://search.app/?link=https%3A%2F%2Fnetnatur%2Edk%2Fallroundpram%2Dfylder%2Drundt%2F&utm_campaign=57165%2Dor%2Digacx%2Dweb%2Dshrbtn%2Diga%2Dsharing&utm_source=igadl%2Cigatpdl%2Csh%2Fx%2Fgs%2Fm2%2F5

Sendes med venlig hilsen, cpfj

...husk at skyde dine skud, mens du KAN!
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: HCSR, MHN, Cleilers, Lars Olsen

Sidste redigering: af cpfj.

Hvilken pram 10 jan 2025 06:50 #7049

• NicolaiPaasc
  • NicolaiPaasc's profilbillede Emne forfatter
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 1
Tak for de gode svar!

Det er tydeligvis en JAFI pram jeg plasker rundt it)
Indtil jeg får støbt et låg virker det også fint nok med en kraftig presenning og et par elastikstropper omkring skroget.

Mvh Nicolai

Hvilken pram 12 jan 2025 19:47 #7062

• Chr G
  • Chr G's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 24
Hej Mats
Som tiden går, var det virkelig i1997 - og nu må vi jo desværre erkende, at vi er blevet nogle gamle knarke, da vi jo er lige gamle, og det kniber med at få prammen I vandet. Ja en Jafi er ikke specielt god til nogen ting, MEN kan bruges til det hele, en rigtig allround pram.

Sidste redigering: af Chr G. Begrundelse: Stavefejl

Hvilken pram 19 jan 2025 22:10 #7068

• MHN
  • MHN's profilbillede
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 2
Daw ---- . Denna säsong har jag INGEN båt i sjön pg mitt elaka diskbrock --- . Jag vågar inte vara på sjön , gå iland på hala slippriga klippor bara för att jag nu fått så svårt att röra mig . Balansen är knappast var den var förut , hoppas dock med behandling komma tillbaka men åren drar och mot åldern finns inget att göra --- . Land jakt går däremot något bättre bara jag slipper gå i svår terräng ---- . Prammenligger hemma och väntar på någon som vill - vågar använda den
.
Knaek og braek Hilsen Mats

• Side:
  • 1