Så fik jeg afprøvet ny propel/skrue.
Den er indkøbt efter samtale (og af) min Honda forhandler, så det er ikke bare noget
"fikumdik" indkøbt på det lokale kræmmermarked.
Bevares "made in China" men hvad er efterhånden ikke det?
Som man kan se er der stor forskel på stigningen i forhold til den 4 bladede, som er deres standard.
Ser man på størrelsen af bladene på den uoriginale kan man nemt se at de ikke bare
er større, men også betydeligt kraftigere i materialet.
Jeg har siden slutningen af oktober 2019 skiftet propel/skrue 3 gange!!!!! ( i læste rigtigt).
Det er ikke fordi jeg sejler anderledes end jeg plejer.
Okay, jeg har været uheldig, men det har jeg også med andre propeller/skruer siden min far sætte mig til at styre som 7 årig for 47 år siden.
Der er nu monteret 3 bladede på begge mine motorer og vil lige nævne at prisen for de 2 er det samme som EN 4 bladet koster.
Hvis prisen for at Honda syntes det er vigtigt med 4 blade er at man har en svagere propel/ skrue syntes jeg de har skudt ved siden af.
Mora.
Jeg er opmærksom på det ikke er akslen det skal gå ud over, det er også derfor jeg ikke vil købe propeller/skruer i stål.
Så bliver det nemlig rigtig "træls"