Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Patron hylster griber 13 feb 2019 17:11 #2271

  • Torben Raunstrup
  • Torben Raunstrup's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 641
  • Modtagne Tak: 297
Sjögren sendte sin halvautomatiske haglbøsse på markedet for 110 år siden!!
Det er mig en gåde at der i de 110 år ikke er opfundet/patenteret en anordning der kan gøre noget ved de afskudte hylstre?
Vi kan da ikke være de eneste i hele verden der syntes det er et problem?
Har hele verden accepteret at hylstre her der og allevegne er ok?
Amerikanerne er vilde med halvautomater/pumbguns, de bruger dem overalt, hvordan løser de problemet med at samle de afskudte hylstre op?
Er det noget de bruger tid og energi på eller er de "ligeglade"?
Hvis ikke de er "ligeglade" må man forvente at dem der fremstiller halvautomatiske våben selvfølgelig har en dims der løser problemet.
(Jeg har svært ved at tro på at de derovre er bedre til at samle deres hylstre op end vi er)
Personligt er jeg aldrig stødt på en artikel om disse dimser, men det er jo ikke ensbetydende med at de ikke findes
Løses skal det men jeg bliver forvirret i mit hoved over at dimsen ikke bare er til at købe som ekstra udstyr når man køber sin halvautomat/pumbgun.

Skal dimsen opfindes af en her i landet og eksporteres til hele verden fordi de har været "ligeglade" , er Tybjergs spørgsmål meget relevant.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Torben Raunstrup.

Patron hylster griber 14 feb 2019 13:51 #2277

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg mener faktisk der er lavet en halvautomat der smider det tomme hylster lodret ned under bøssen. Det kunne man jo godt ønske var mere udbredt da det giver ret god mening at få hylsteret ved fødderne frem for 3-8 m ude på ens side.

Nogen herinde med planer om at sende et bud ind eller allerede har?
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 14 feb 2019 14:13 #2278

  • Silberg
  • Silberg's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 17
  • Modtagne Tak: 1
Det var vist Remmington 105 CTI der havde den feature. En hurtig gang google kan fortælle at det aldrig kom til at virke.
Men når det kunne laves en gang - så må man da kunne udvikle på ideen!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 14 feb 2019 14:44 #2279

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Silberg.

Takker for info, har ikke søgt på det men kunne bare huske for en del år siden at en bruger herinde havde sådan een. Men det er jo nok med det som med så meget andet, at bliver det besværligt at lave så bliver det også dyrt. Og med tanke på at plast griseri ikke har fyldt noget før hen, har lysten til at smide penge efter at udvikle noget der fungere med at smide hylsteret lodret ned når vandret udkast fungerer næppe været særlig stor.

Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Patron hylster griber 14 feb 2019 17:51 #2280

  • Bschmidt
  • Bschmidt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 4
Siden jeg lavede opslaget her, har jeg gået og fiflet videre med et par ting, da jeg ikke rigtigt synes at den første model var god nok. Jeg har bla. eksperimenteret med et net som jeg havde monteret på 3mm bukket rundstål som så sad i nogle 3D printede beslag så man kunne vippe det og komme en ny patron i kammeret.
Baslagene var monteret direkte på baskylen med epoxy, men det kunne ikke holde så de røg af hver gang jeg skød.

Det sidste jeg er kommet frem til tror jeg er lidt i stil med det du har tænkt Tybjerg, bare med et net til af fange hylstrerne.
Jeg har printet en model som jeg bare skal have afprøvet, og så skal jeg have monteret nettet på den.

Dejligt at der er kommet lidt liv i mit indlæg igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 14 feb 2019 19:12 #2281

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Min tanker omkring det praktiske er bare at der skal kunne kommes til kammeret med det samme, uden at skulle vippe en dims, et net eller lign, så et fangst skud kan gives lyn hurtigt. Jeg har idag beklædt min halvautomat med alu tape og støber imorgen formiddag en dims i glasfiber. Jeg er nået frem til denne metode for så er jeg 200% sikker på den passer som fod i hose. Jeg går udelukkende efter den skal være åben, og så “slå” hylsteret ned på skødet af mig. Og ved den er permanent åben kan en patron lyn hurtigt vippes ind i kammeret og slæden skydes frem klar til skud. Syns det er super fint vi vender tanker og ideer. Jeg tænker bare at der må være nogle ret vilde krav når vi snakker montage på et våben. Så i mine øjne ligger en DIY løsning lagt frem på nettet nok mest til højrebenet. Så er i tvivl om jeg vil deltage i konkurrencen eller bare skal lægge min løsning ud så alle kan benytte den frit hvis jeg kommer frem til noget godt. Det ved jeg nok engang i løbet af weekenden. På den anden side kunne knasterne give en god røvfuld Avian X gåselokkere :woohoo: t)
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.
  • Side:
  • 1
  • 2