Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Patron hylster griber 25 jul 2018 06:50 #1501

  • Bschmidt
  • Bschmidt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 4
Hej alle sammen
For et år siden sagde jeg til mig selv, at jeg ikke ville tage halvautomaten I brug, før jeg havde en løsning på problem "hylstre I vandet".

Derfor lavede jeg dette aggregat.
Men for at det ikke skulle blive for klodset under transport såvel som i skabet, tænkte jeg at det nemt skulle kunne pilles af.
Jeg har prøvet med en form for velcro... kan ikke lige huske hvad det hedder, men det var ikke stærkt nok til at modstå rekylen.

Jeg har tilmed prøvet at lave den i forskellige udformninger, men fandt denne bedst anvendelig. Dog ved jeg ikke om du nu også er den helt rigtige.

Så hvis nogen af jer har en god ide til hvordan i synes den skal se ud, eller har nogle kriterier I synes den skal opfylde, så skriv endelig så ser jeg om det er noget der kan lade sig gøre, da jeg igennem min arbejdsplads har remedier til det meste.

Mvh Bertil
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 25 jul 2018 10:41 #1502

  • Lund
  • Lund's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 19
  • Modtagne Tak: 1
Ikke for at være den negative men vil det beslag ikke hænge fast i alting ?

Vil det ikke være muligt at lave en "udkasterskærm" i stedet for al det magnetværk, lidt i stil med den på M75 men hvor hylstret blev ledt nedad ?

Undskyld sortsynet men jeg har endnu ikke set en magnet som virker tilfredsstillende og ikke sad i vejen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 25 jul 2018 11:32 #1503

  • Bschmidt
  • Bschmidt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 4
Nu har jeg brugt den gennem en sæson og jeg synes faktisk at den virkede okay. Ved ikke om den hang så meget fast, men den er selvfølgelig mere i vejen end hvis den ikke var der.

Der jeg ser at en "udkasterskærm" kan være et problem, er hvis man skal afgive skud ud over kanten af prammen/båden og den kaster hylsteret lige ned i vandet.
Derudover tror jeg ikke at den vil fylde mindre end med magnet.

Det er fint du skriver, jeg har netop lavet opslaget i håb om at vi sammen kan finde en løsning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 26 jul 2018 10:38 #1504

  • John Silver
  • John Silver's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 102
  • Modtagne Tak: 72
Hej mr. Schmidt

I modsætning til mange andre, så gør du noget - hatten af for det!

Hvordan gør du den fast på halvautomaten?

Jeg har selv prøvet noget lignende på min Maxus (der var en video med en fin hylsterfanger til netop denne model).
Det lykkedes ikke for mig.

P.S. Et skridt i den rigtige retning kunne være at medbringe en "magnetstok" under jagten. Så er det en smule lettere at samle de afskudte patronhylstre op.

Jægerhilsen John

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 26 jul 2018 13:30 #1506

  • Bschmidt
  • Bschmidt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 22
  • Modtagne Tak: 4
Hej John

Jeg har brugt sådan noget der hedder 3M dual lock, men jeg har erfaret at det ikke kan klare rekylen, så den falder af når man skyder.



Den med magnetstokken er også en fin idé, jeg vil bare helst være fri for at bruge tid på at samle hylstre op, ellers kan et fiskenet også klare det.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 26 jul 2018 20:02 #1507

  • sune
  • sune's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 5
  • Modtagne Tak: 0
Hvad med montagelim / fuge.

Men så kan den bare ikke afmonteres igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 13 feb 2019 13:04 #2267

  • Chrgottfredsen
  • Chrgottfredsen's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Vi er nogle gutter fra Københavns Erhversakademi, som netop nu, arbejder på en løsning for jer, jægere. Vi kom også på en ide, dog bare i form af net, som skulle gribe hylsteret, når det er blevet skudt af. Selve nettet skal dække hele hullet hvor hylsteret kommer ud af, så den ikke ryger ned i vandet længere. Posen kan derefter aftages og en ny kan påsættes.
Tror du/i at selve den ide ville kunne holde? Nu tænker jeg nemlig også i forhold til temperaturen på hylsteret og hvilken kræft den flyver afsted med.
Vi tager med glæde imod både kritik og ros.

Venlig hilsen os.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 13 feb 2019 14:51 #2268

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 13 feb 2019 14:51 #2269

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Kan man ikke lave en montage som fastgøres på den modsatte side af geværet, og så ligger henover "stolen" hvor den kan holde en opsamler pose eller en skærm som leder patronen ned eller fanger den med en magnet.
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Patron hylster griber 13 feb 2019 16:36 #2270

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 469
  • Modtagne Tak: 198
Hvis jeg skal have en "fætter" monteret på min halvautomat vil jeg ha en uden magnet. Jeg tænker at det træk den uden tvivl vil lave i metal kernen hvor slagstiften sidder i er noget møg, og det vil give et skævt slid på den lange bane. Og så syntes jeg bare magneter i prammen er noget bøvl :P, Jeps, det er mig manden der har indstøbt metal plader om mit mandehul da jeg tænkte magneter var super til at holde ens dækken over mandehullet på plads :whistle: B).

Så jeg leger med en "fætter" i plast / alu. som ikke skal limes eller velcro´s på, men passer på gerværet og guider hylsteret lodret ned som på eksempelvis de bøjler man kan få til en M75 riffel.B)

Sidder der en anden "gør det selv haj" er du selvfølgelig velkommen til at prøve det samme, jo flere der giver det et "skud" jo bedre tænker jeg "fætteren" bliver.
Vedr. konkurrencen hvem mon så får råderet over tegninger og "fætteren" i forhold til produktion?

Ha den bedste dag.
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1
  • 2