Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Byg-selv pram. 02 sep 2017 14:55 #707

  • Drejemester
  • Drejemester's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Hej Strand og havjagt.
Dette er for at give andre inspiration og blod på tanden med selv at komme i gang med sådan et projekt, da jeg selv nyder det i fulde drag!

Jeg er ny som bruger her på forumet, men har fulgt det et stykke tid.
Jeg vil dele mit projekt med at bygge min egen jagtpram. Jeg er ny jæger og har aldrig prøvet havjagt, men for noget tid siden fangede ideen om selv at bygge en jagtpram til at prøve kræfter med havjagt.
Jeg er styrmands elev og har derfor nogle lange ture hvor fritiden skal fyldes ud. I den anledning begyndte jeg at tegne en skitse til en jagtpram som jeg ville bygge når jeg kom hjem.
Prammen skulle opfylde nogle specifikke krav.
- Den skulle være så let at jeg kunne håndtere den alene.
- Den skulle kunne ligge stabilt i vandet.
- Der skulle være plads til at medbringe grej.
- Den måtte ikke blive så stor at jeg skulle bruge en bil til at transportere den.
- Det skulle være muligt at påsætte en elmotor, hvis dovenskaben en dag rammer mig ;)
Her under kan i se hvad det blev til.

Projektet er ikke færdigt, jeg skal nok uploade billeder løbende af processen.
I er meget velkommen til at komme med forslag, spørgsmål eller andre kommentarer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Byg-selv pram. 03 sep 2017 09:36 #709

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej.

Velkommen til.
Dit projekt ser spændende ud, og bliver sjovt at se hvad du endeligt står med, også om den har de egenskaber du håbede på da du startede projektet. Jeg er også lidt nørdet med med at bygge pramme og har den holdning selv, at når den pram jeg gerne vil ha ikke findes, så må jeg jo selv bygge den :). Jeg har så taget erfaring fra alle de andre pramme jeg har prøvet, og så mixet noget brugbart sammen. Du gør det den anden vej rundt, og det syntes jeg er rigtig spændende, for det er jo lidt et sats.

Jeg håber den færdige pram indfrier dine forhåbninger til fulde, og tak for indblik i dit projekt ;). Det kan aldrig gå helt galt, for man kommer altid klogere ud på " den anden side " sådan ser jeg selv på det med at kaste sig ud i pram projekter. Skulle jeg give dig et råd med på vejen så er min erfaring med køl eller gænger en rigtig godt ting der giver retningsstabilitet, hvordan det lige vil gøre sig på dit gode skib ved jeg ikke, men ville bare lige nævne det.

God arbejdslyst.
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: Drejemester

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.
  • Side:
  • 1