Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Farve af ryglæn i prammen 07 aug 2022 22:59 #5756

  • Tck-hunting
  • Tck-hunting's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Hej med jer strandjægere, jeg er en ny strandjæger som skal ud på min første jagt i prammen her den 1. September.
Så mit spørgsmål er: når prammen er hvid gør det så nogen forskel om ryglænet er hvidt eller mørkeblåt?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Farve af ryglæn i prammen 08 aug 2022 09:40 #5757

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Tck.

Du skal gøre det som passer dig bedst!
Der vil ikke være nogen der med sikkerhed kan sige det betyder noget eller det betyder ikke noget... for vi kan jo ikke læse fuglenes tanker!
Den primære grund til jeg som strandjæger gør en dyd ud af mit setup er mest for at give mig selv en ro ved at vide at jeg har gjort alt i min magt for skabe de mest optimale rammer for en god jagt. Da jeg kun jagter gæs og de kan være nogle snu små :evil: så er det for mig vigtigt at forholdene er optimale, så jeg ikke "spilder" mine chancer. Og er ret sikker på mange andre har det på samme måde. Der vil være dage hvor du sikkert kunne smide dig i en vandcykel der ligner en orange kæmpe and ala dem fra bonbonland og skyde gæs, andre dage slår de af på de mærkeligste måder, og de dage tænker jeg, hmmmm hvad så de mon.......

Ved at ha dækket sig ind alle steder kan man med god samvittighed tænke, "jeg har gjort alt jeg mener er rigtigt, så at de slog af kan jeg ikke forklarer, men det er næppe på grund af mit hvide ryglæn som matcher resten af prammen t) ,,

Og når jeg alligevel selv laver mit ryglæn så er det for mig det mindste lige at betrække det med hvidt vådliggerlagen som du kan købe i metermål hos JYSK. For mig og mange andre, ved jeg også af erfaring, er det at holde sit grej ved lige, samt rode med det også en kæmpe del af at være strandjæger. Vi er ægte grej nørder en stor del af os, og har brugt meget tid på at samle et setup som vi mener er det rigtige. Men erfaringen har lært de fleste af os at man skal ha et åbent sind og der fra tid til anden kommer nogle med fede ideer vi kan "låne" af hinanden og få gavn af, jeg elsker når andre byder ind med deres løsninger.
Så jeg syns du helt skal gøre som du har lyst, føler du for at lave dit ryglæn hvidt, go for it, gider du ikke rigtig rode med det, så kør med det blå t)

Mvh Henrik J.




God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Bilag:
Følgende bruger(e) sagde tak: Torben Raunstrup, Raste, ColdGin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Farve af ryglæn i prammen 08 aug 2022 21:28 #5759

  • MGO
  • MGO's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 39
  • Modtagne Tak: 8
Hej Tybjerg

Hvordan holder du din ryglæn så hvid eller er det nogle gamle billeder fra da den var ny ?

Mvh Michael.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Farve af ryglæn i prammen 08 aug 2022 22:32 #5760

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Michael.

Det der har ikke været brugt, men de andre jeg har er stadig ret pæne. Jeg tager dem ind og tørre efter hver jagt, for saltvand med små organismer samt blod stænk vil jo danne skimmel hvis man ikke holder det tørt og rent. Det vil ikke kunne undgås at over tid ( x antal sæsoner ) bliver man nød til at ofre de 50-60 kr et nyt stykke vådliggerlagen koster og lige ombetrække det igen.

Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: MGO

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Farve af ryglæn i prammen 09 aug 2022 13:32 #5762

  • kimworm
  • kimworm's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 255
  • Modtagne Tak: 207
Jeg vil sige, at hvis du dækker ryglænet når du ligger på det, så er det lige meget.

Men hvis det er synligt vil jeg helt klart anbefale ryglæn af samme farve som prammen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Farve af ryglæn i prammen 18 aug 2022 09:53 #5777

  • Simongl
  • Simongl's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 1
Jeg har et blåt ryglæn fra biltema. På jagt i hvid pram sætter jeg en billig hvid t-shirt over. Nemmere kan det ikke blive :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Farve af ryglæn i prammen 18 aug 2022 15:11 #5778

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Bare til praktisk info, så er en alm T-shirt i bomuld på ingen måde uvneutral, den lyser kraftigt op B)
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Farve af ryglæn i prammen 18 aug 2022 18:26 #5779

  • Simongl
  • Simongl's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 1
Det havde jeg slet ikke spekuleret over. Tak!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1