Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Bedste køb? 07 apr 2017 17:15 #335

  • Wac
  • Wac's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Hvad er det bedste grej til din strandoghavjagt du har købt i år?

Jeg købte en muffedisse fra tanglefree til at holde hænderne varme, når jeg ikke bruger dem. Kan også sagtens bruges til kravlejagt uden at den er træls at ligge oven på. Modelen er dog meget stram der, hvor du stikker hænderne ind, så det er svært at få hænderne ind når de er våde. http://cdn2.bigcommerce.com/server2700/sr7l/products/1342/images/6393/AC218MX5_FowlersMuffMax5__48298.1437278184.1280.1280.jpg?c=2

Ellers den her overall fra aclima. http://www.aclima.no/products/warmwool/men/overall Den har lynlås bag på og dobbelt lynlås foran, en hætte der også kan bruges som halsedisse.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Wac.

Bedste køb? 07 apr 2017 17:56 #336

  • Wac
  • Wac's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 164
  • Modtagne Tak: 53
Og se venligst bort fra billedet, da jeg har fundet ud af at man bare kunne trække i hjørnet af feltet ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bedste køb? 07 apr 2017 22:07 #337

  • CHC
  • CHC's profilbillede
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Indlæg: 627
  • Modtagne Tak: 212
I november måned blev jeg inviteret på gåsejagt i det nordjyske af en god kammerart, og købtederfor et kortnæbet gåsekald som jeg egentlig længe havde overvejet at købe.

Der blev set lidt film med kortnæbet gåsejagt hvor kaldet blev brugt, og øvet noget på kaldet i ugen op til jagten.

Vi var 6 mand afsted, to mand havde kald med. Det gik ganske godt med kaldet. Vi fik leveret 9 kortnæbet gæs denne morgen. Og forhunde da, det er spændende det gåsejagt.

Kaldet jeg købte er fra DJ Illinois River Valley Calls, og kan købes ved Andersens Jagtgrej.

Jeg har flere kald her fra og er super glade for dem. Det er nemt at lære at bruge. og det lyde godt. Jeg er absolut ingen nørd med diverse kald, men ved jeg kan bruge dem og har haft god succes med dem.
Med strandjæger hilsen
Carsten Holm Clausen

En hver kan skyde, der skal en jæger til at lade være.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bedste køb? 08 apr 2017 08:54 #339

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Mit bedste køb. Det må nok være en påhængsmotor.
Jeg har siden jeg fik min pram haft en 5hk motor på den, og syntes at den var okay, for så kunne jeg nøjes med en motor hvis jeg købte den vissenbjerg jeg godt ville have, den har jeg så aldrig fået købt.
Men nu har jeg fået en 2,3hk motor til min Holstebro pram, det gør det virkelig til en helt anden båd at sejle. Vægten/motorkraften gør at båden ligger helt perfekt i vandet, også når der er buler på vandet.
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Bedste køb? 08 apr 2017 11:08 #340

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej.

Jeg vil da også gerne byde ind.
Jeg har købt flere ting som jeg er rigtig glad ved her i 2017.
Først har jeg købt mig en Langelænder pram, jeg tog for et par uger siden den lille tur fra Næstved til Thyholm i Nordjylland og hentede en fin langelænder hos Kaliber ( Michael ) herinde fra. Jeg har aldrig prøvet en langelænder, og jeg har købt den med det ene formål at bygge nogle nye langelændere hvor der bliver markant mere benplads. Jeg glæder mig til jeg er færdig med at bygge den første og så komme ud og prøve den for første gang. Men hehe det tager nok en del tid, for mit forbandede korpus formåen svinger som nat og dag.

2. køb

Jeg solgte for ca 2 år siden alle mine pramme da jeg havde fået et godt Flexjob, jeg gik all in og arbejdet tog alt hvad jeg kunne byde af energi, så der var intet "krudt" til hobby, jagt eller lign.
Jeg besluttede at sælge da jeg blev lovet at arbejde skulle jeg ikke bekymre mig om da vi syge måtte holde sammen ( min chef havde også gigt ). Et kollegialt dødsfald ( et rart menneske der hed Benny også flexjobber som mig gik bort ) ændrede dog dette efter 1 år, min chef tog en mand på 37 timer frem for mig på halv tid og jeg fik en bar rumpet og trutte i.
En super gåsetur med Torben og Christian i Januar 2016 lige efter jeg fik losset gjorde at jeg fortrød bittert at jeg havde solgt mine pramme.
Jeg var så heldig at ham jeg solgte til havde sat prammene billigt til salg for ca 1 uges tid siden. En rigtig god ven herinde fra gjorde mig opmærksom på at de var sat til salg på Facebook ( jeg bruger ikke Facebook ) og sendte mig en kopi af annoncen. Og det lykkedes mig at købe alle mine pramme tilbage igen til en god pris. Jeg er vildt glad for jeg har fået mine hjemme byggede skydepramme hjem igen. Der er ufatteligt mange timer bundet op i dem, samt nogle nærmest ubegribelige gåsejagteventyr. Så hver dag jeg kommer ud ser jeg prammene på pladsen og tænker tilbage på nogle af de vanvittige ture de har bidraget med. Skydeprammene bliver ikke solgt igen.

De bedste hilsner
Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Bedste køb? 08 apr 2017 21:10 #342

  • Flytkjaer
  • Flytkjaer's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 91
  • Modtagne Tak: 18
Hej Henrik
Her er der faktisk en form til langelænderen.
https://m.guloggratis.dk/sport/baade/jagtbaad/annonce/36345177-langelaender-form
Med jæger hilsen
Søren
________________
Man sover godt i prammen med løs ankerkæde og 4-6 sek/m vind.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1