Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Jet-drev i skydepram 09 sep 2021 09:38 #5191

  • Eksiljyden
  • Eksiljyden's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 17
  • Modtagne Tak: 2
Hej.
Jeg går og pusler med en idé om at bygge et jet-drev i en skydepram. Er der nogen der har prøvet det? Hvis der er vil jeg gerne høre for og imod.
Jeg tænker på et drev fra en fjernstyret båd med elmotor, da et fra en vandscooter nok bliver for voldsomt. Den må få gode styreegenskaber, være næsten lydløs, kan gå ind på meget lavt vand og har et meget lavt tyngdepunkt. Desuden kan batterierne placeres i fronten, hvor jeg tit synes at der mangler ballast.
Jeg tvivler dog på at de billige drev kan holde til saltvand.
Kom gerne med forslag og ideer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jet-drev i skydepram 09 sep 2021 11:12 #5192

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Jeg syntes altid det er fedt når nogen er en “first mover” på et eller andet grej, og jeg kunne aldrig drømme om at skyde en andens ide ned, men :P.

Er der noget jeg selv går op i vedr strandjagt så er det driftssikkerhed, den tid på året hvor vi dyrker vores passion SKAL grejet bare spille. Og jeg personligt er af den holdning at el motor og strandjagt i langt de fleste tilfælde ikke rigtig passer sammen. Jeg er stor tilhænger af en dunk med 5L sejltid, og med en Honda GX160 5,5hk indenbords motor i eksempelvis en Guldborg motorpram kan du jo sejle helt vanvittigt langt og længe.
Jeg tror at inden du får realiseret din drøm så er økonomien løbet langt uden om en god motorpram med tilhørende 4takt Honda indenbords motor.
Jeg er selv stor fan af jetdrev og drømmer om selv at bygge min egen båd ikke pram :) med jetdrev engang.
Jeg er super spændt på om du får tilbagemeldinger, jeg tvivler dog meget stærkt på andre har haft kastet sig over sådan et projekt B).
Smid meget gerne info og billeder hvis du sætter dig for at realisere drømme, du skal have al mulig held og lykke herfra hvis du gør t).
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Jet-drev i skydepram 14 sep 2021 06:54 #5207

  • Flegge
  • Flegge's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Mojn.
Ja så bliver man da nød til at blive bruger på denne side for at kunne følge dette projekt spændende ;)
Hvilken slags drev havde du tænkt dig, synes dem jeg har fundet via Google virker lidt små.
Mvh Flegge

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Jet-drev i skydepram 14 sep 2021 15:48 #5212

  • Eksiljyden
  • Eksiljyden's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 17
  • Modtagne Tak: 2
Jeg har ikke lagt mig fast på noget endnu. Jeg har fundet nogle med en 40mm dyse. Det er noget det største til en rc båd. Jeg har dog min tvivl om de kan holde til saltvand. Jeg kan se på data at de fleste til rc både har et arbejdsområde på 10-13000 o/min. Jeg er mere til en langsomt gående benzin eller dieselmotor. Der er nogle ting som ikke er overvejet færdig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1