Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Billeder til HC. 24 jun 2021 20:13 #5023

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej HC.

Håber disse billeder kan kaste lidt lys over hvordan den er sat op. Skal siges at jeg i de plader motoren er monteret på har lavet 8mm gevind i enderne der skal støbes fast i prammen og sat nogle korte syrefaste bolte i så fiberen har noget lækkert at gribe i B). Jeg gad ikke måle vinklen på stævnrøret for det er ikke sikkert du kan bruge det til noget som helst på den pram du har anskaffet dig. Mangler du flere billeder eller mål må du lige give lyd. Jow jow, det ER en Honda, men den fik en god gang saltvand og så måtte jeg skifte svinghjul, tændspole og starter skjoldet fra en helt ny kineser motor jeg havde købt hos Primus Danmark, kan jeg IKKE anbefale den var umulige at få til at kører som den skulle. Købe en rigtig Honda, det spiller og de kan købes på dykpumper, generatorer og lign til billige penge på dba og gul og gratis ( sorry skulle bare lige ha den del med :D ).

Mvh Henrik.









God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: HCSR

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Billeder til HC. 24 jun 2021 20:31 #5024

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
De sidste billeder her er til inspiration, gas håndtag fra en fræser så motoren kan betjenes nemt, og en on & off kontakt så den nemt kan slukkes. En afdækning så regn og en bølge ikke kan få lov at give motoren en vasker, det kan svinghjul og lign absolut ikke lide. Har så lavet et låg der sidder fast som kan åbnes og lukkes efter behov, og fordi jeg har sat en plade foran motoren og der reducerer luftstrømmen til køling ( der er god plads til siderne så den kan stadig suge masser af luft ) har jeg lavet så låget til motorbrønden står åbent når jeg sejler så den kan komme af med varmen. En skydelås i rustfri er på ønskelisten B) , havde nær aldrig fået den der åbnet :lol:.

PS billederne er lidt rodet, jeg bliver næppe nogensinde rigtig gode venner med at uploade billeder på siden her :)
PSS Motorbeslagene er IKKE lavet i alu, men i syrefast rustfrit stål ( man bliver jo ikke yngre :whistle: ) stadig 40mm bredde og en godstykkelse på 6mm.









God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: HCSR

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Billeder til HC. 25 jun 2021 09:46 #5026

  • HCSR
  • HCSR's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 139
  • Modtagne Tak: 59
Tak,det var lige hvad jeg skulle bruge ol)) den kobling fra motor til aksel hvad kaldes den.
Jeg har jo før rodet med noget indenbordsmotor til en havjager og der var stævnrør og aksel montert,så det var lige at gå til.
men jeg skal starte fra ingentig, til at få noget brugbart så jeg suger til mig af billeder og viden ,man bliver aldrig for gammel til at lære nyt B)
min største frygt det er at bore hullet i køl/hæl skævt....det kunne blive noget slemt lort :side: :S
Latter er indre jogging.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af HCSR.

Billeder til HC. 25 jun 2021 14:56 #5027

  • Eksiljyden
  • Eksiljyden's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 17
  • Modtagne Tak: 2
Jeg mener bare at det hedder en klo-kobling

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1