Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Waders 12 sep 2020 19:27 #4261

  • Carraro
  • Carraro's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 1
  • Modtagne Tak: 0
Som ny jæger har jeg overvejet jagt fra pram. Dette kræver dog en del udstyr

Jeg er nysgerrig om Waders er livsnødvendige eller kan skridtstøvler bruges, der spørges fordi min krop er designet komplet defekt og Waders er en stor udskrivning i budgettet til at prøve. Vi snakker STR 50 i støvle og ekstra lange ben

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 12 sep 2020 23:32 #4263

  • pharmand
  • pharmand's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 21
  • Modtagne Tak: 3
Jeg kunne ikke undvære mine waders bruger dem både i prammen og på strandengen, I min pram sidder jeg så tæt på bunden at jeg ville blive våd i skridtstøvler men skal da ikke udelukke at det kunne lade sig gøre.

Har kigget lidt omkring og kan godt se det bliver et problem at finde dem i den størrelse til en ordentlig pris amazon har lige umiddelbart heller ikke noget.
Følgende bruger(e) sagde tak: Carraro

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 13 sep 2020 15:15 #4265

  • Rulab
  • Rulab's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 82
  • Modtagne Tak: 17
Jeg ville personlig nødigt undvære waders til strandjagt, men det afhænger jo helt af området. Skal du drive jagt på et stort lavvandet område på maks 50 cm dybde, kan et par skridtstøvler sagtens bruges til en start.
Waders bør prøves før køb, en ting er størrelsen på støvlen, men ved nogle mærker bliver de meget store om livet når skostørrelsen stiger. Jeg bruger selv str. 48 og ved nogle mærker skal jeg nok veje 40-50 kg mere for at fylde ud i livet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 13 sep 2020 16:20 #4266

  • Green
  • Green's profilbillede
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 1
Kan se hvidovresport og buenet har pvc waders i str 50. Ved ikke hvor lange de er i benene.... Der er vist også biggame.com i USA til store drenge.

Tror du bliver træt af skridtstøvler. Sidder også på min bagdel i prammen og på strandjagt. Ofte er jeg også i vand til op over navlen (jeg er lav), fordi det er dejligt at kunne vade rundt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 14 sep 2020 17:28 #4268

  • Franchi255
  • Franchi255's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 26
  • Modtagne Tak: 5
Du behøver ikke waders. Det kan sagtens lade sig gøre uden. Min gamle far drev strandjagt over 30 år.. han har aldrig ejet et par. MEN de gør alting nemmere,skridt støvler er også fine,bruger dem selv først på sæsonen, da waders er for varme for mig. Det kræver blot lidt øvelse at lægge lokkere ud fra pram.. så bare øv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Franchi255.

Waders 15 sep 2020 19:25 #4274

  • Peter
  • Peter's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 59
  • Modtagne Tak: 9
Hej.
Glem ikke den anden fordel med waders. Ved en tur i bajlen på dybere vand vil waders havde tendenser til at bedre fange luften i støvlerne og virke som flyder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Waders 16 sep 2020 18:08 #4277

  • Ras.killing
  • Ras.killing's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Indlæg: 216
  • Modtagne Tak: 76
Du kan godt klare dig uden - men det er nemmere med! Så man har mulighed for at ligge lokkerne ud, vade ud efter en skudt and osv. osv.

Uden waders vil jeg tænke det nemmeste er at gøre det hele fra prammen, altså at du sejler/padler rundt og sætter dine lokkere, padle ud og henter de ænder du skyder osv.

Det kan sagtens fungere - det er i princippet hvad jægerne på de dybe vand gør, når de jager dykænder (når man ikke kan bunde, så hjælper waders ikke det store)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1