Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Spørgsmål vedr. istandsættelse af Jafi 20 mar 2020 17:47 #3622

  • Søren Schmidt
  • Søren Schmidt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 0
Hej!

Jeg forsøger at gøre min pram lidt i stand.
I den forbindelse fjernede jeg en smule fenderliste (tror jeg det kaldes) oppe ved stævnen da der var slået lidt af.
Bag ved så det ud som på de vedlagte billeder.

Hvad gør jeg lige ved det?

Mvh
Søren
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Spørgsmål vedr. istandsættelse af Jafi 21 mar 2020 09:57 #3623

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hej Søren.
Alt efter temperament og smag vil de svar du får jo være forskellige. Personligt havde jeg fjernet fenderlisten hele vejen rundt ( dvs skærer den med en 1mm tyk skærerskive på en vinkelsliber så du får så lidt svineri som muligt, gerne med en støvsuger på ). Du skærer så du har et stykke på ca 50cm hvor kanden er fjernet, så et stykke på 5cm hvor du har skruet top og bund sammen lader du sidde, så prammen har en del samlinger stadig væk og ikke mister sin form. Når begge kanter er skåret slibes der på et ca 6-8 ca bredt bælte fra kanten ned og op på både top og bund, så du har et 12-16 bredt stykke der er slebet og tørret af i acetone. Så klipper du strimler på 12cm bredde i 300g pulverbundet glasfibermåtte. 2 strimler lægges oven på hinanden ad gangen, og lægges på et stykke glat træplade ( gerne melamin som findes på skabslåger, de hvide plader i skabe og lign. ). Herefter blander du polyester op, bare 1 kg af gangen og ruller ployesteren ud på 1 sæt strimler af gangen, med gummi handsker tager du og lægger strimlen på et åbent stykke og ruller den pænt ud. Efter du har været “jorden rundt” lader du den hærde op til dagen efter, husk gerne +18 grader for god hærdning. Næste dag skærer du samlingerne på 5 cm af, sliber og lægger fiber på der også. Vupti, No More fenderliste eller skygger på prammen efter disse, sådan ville / har jeg gjort og er rigtig glad for det.
Men igen, smag & behag.
Skulle du ha tvivl er du selvfølgelig velkommen til at kontakte mig, kan muligvis også hjælpe dig med i hvert fald glasfiber måtten.
Ønsker dig og alle andre den bedste dag og weekend.
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: Søren Schmidt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Tybjerg.

Spørgsmål vedr. istandsættelse af Jafi 21 mar 2020 13:28 #3625

  • Søren Schmidt
  • Søren Schmidt's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 6
  • Modtagne Tak: 0
Hej Henrik

Tak for svaret - jeg giver det et forsøg!
Vender nok tilbage med opfølgende spørgsmål.

God weekend til dig også.

Mvh
Søren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1