Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Langelænder 08 okt 2019 16:22 #2862

  • alrune
  • alrune's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0
Har udvidet flåden med en langelandspram, men der er lige lidt små reparationer der skal klares inden den kommer på vandet.
Kunne jeg være så heldig at der er nogen der har lyst til at vise hvordan i har indrette jeres???
Samt fif og tricks er også velkommen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Langelænder 16 okt 2019 21:41 #2897

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hejsa.
Sorry for dette lidt sene svar. Tabte lige tråden og skulle så lige finde billeder frem. Disse billeder er fra en langelænder jeg købte til et projekt. Er selv ved at bygge reoler i min langelænder ala Tybjerg som er højere end alm langelænder. Men laver mine reoler ala det du ser på billederne her. Med flaske / thermokop holder, dog uden udskæring til geværet da jeg gerne vil have så meget styrke i de lodrette sider som muligt. Skal gerne smide billeder af min når jeg er færdig. Jeg ved at det der er bygget på billederne her er lavet i plastisk plade fra nogle reklame skilte. Jeg har selv købt 12mm vejr bestandige plastisk plader og fik dem svine billigt, de koster ellers en krig. Så skilte er en mulighed hvis man vil spare lidt knaster. Håber du kan bruge det til noget. Del gerne hvad du selv når frem til, inspiration er godt, meget inspiration er meget godt ;).
Mvh Henrik



God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Langelænder 17 okt 2019 19:01 #2899

  • alrune
  • alrune's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Indlæg: 8
  • Modtagne Tak: 0
Hej Henrik
Jeg takker mange gange, det er det samme jeg skal i gang med, samt jeg skal ha lavet et sæde som ikke rigtig ved hvordan jeg vil lave endnu.
Har haft båden ved en bådbygger som skulle lave lidt små rep i bunden, så har idag sejlet min første tur i den og hvor er jeg bare forelsket i den båd. Så nu er der lige nogle timer i garagen så den kan komme på havet.
Mvh. Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Langelænder 18 okt 2019 13:13 #2900

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Hvis du har en smule tålmodighed så skal jeg lægge en komplet guide op på et luksus ryglæn. Jeg har lavet samme type sæde / ryglæn til alle mine pramme og jeg får altid at vide når fremmede låner min gæste pram at det er super lækkert at ligge i dem. Har taget nogle billeder men mangler lige at betrække det ;).

Så om en dag eller to lover jeg at lave en tråd med en guide til et lækkert ryglæn du ikke vil fortryde at lave.
Mvh Henrik
God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Langelænder 18 okt 2019 13:23 #2901

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Har lige et par billeder til reolen i min langelænder.

Jeg tager først og lægger mig i prammen som jeg forventer jeg vil komme til at ligge i den når jeg skal jage. Så tager jeg en blyant og markere det område jeg vil have reol i ud fra jeg skal kunne nå fra hvor jeg ligger. Mine er 56cm bredde. Fronten på reolen er 6cm høje. Jeg gør så det at jeg streger prammen op ned gennem midten og på tværs så jeg har nogle vinkelrette streger at arbejde ud fra. Jeg har lavet et par bukke med skråstivere på så prammen ligger på siden.

Tager så en alu strimmel og bukker som skabelon så jeg kan tegne efter den på plastikpladen. Jeg samler reolen inden jeg ligger den ned i prammen, og fæstner den med marinesilicone. Lægger en stribe blylodder oven på for at holde den fast på plads. Og så forfra i den anden side. Jeg eftermontere kopholder da det er bøvlet at kommet til lige at glitte silikonen hvis den sidder i vejen. Husk lige at give fronten på reolen en streg silikone på midten så den ikke flekser når patroner og lign bliver læsset ind :).









God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: akpaulsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Langelænder 18 okt 2019 13:35 #2902

  • Tybjerg
  • Tybjerg's profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Indlæg: 470
  • Modtagne Tak: 200
Lige et par skud af den på siden, det er mega lækkert at have den liggende på denne måde da man noget nemmere kan nå ind i den og arbejde. Har malet den både i top og bund indvendigt idag. Det er blevet lækkert t).





God gåsejagt betinger, gæs på STIVE vinger B)
HUSK at nyde livet og dine nærmeste mens du & de er her!
Følgende bruger(e) sagde tak: akpaulsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1