Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE:

Støbning af platform; hvilken kerne hvis ikke træ/finer? 11 sep 2019 17:09 #2803

  • akpaulsen
  • akpaulsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 23
Hej hjemmebyggere.
Jeg vil høre om nogen har et godt råd til et ikke vandsugende materiale der kan tjene som kerne for en platform jeg skal have støbt fiber om snarrest.


Nuværende platform er af u-beklædt finer og suger derfor let lidt vand og vil over tid blive træls og tung.

Hunden vej 36 kg så enten tænker, at enten skal kernen være bøjnings-stabil som tillader der støbes et lag eller to på eller også kan kernen være af et let materiale (som måske kan formes lidt) og der så støbes 3-4 lag på.
Mener at huske at nogle har brugt et let kunstof-materiale som kerne - men hvad hedder det og hvor kan det med fordel købes?

Håber ovenstående giver mening.

Mvh
Asbjørn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Støbning af platform; hvilken kerne hvis ikke træ/finer? 11 sep 2019 19:24 #2804

  • Franchi255
  • Franchi255's profilbillede
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 26
  • Modtagne Tak: 5
Hej Asbjørn!
Du kan i jem og fix,købe opskummet pvc plade.
Foamlux mener jeg det hedder,jeg tror det besidder de egenskaber du efterspørger.
Det er stærkt,suger ikke vand og er rimeligt let.
Jeg har brugt til min gamle Rudkøbing/langelænder,da jeg skulle lave opdrifttanke.
Mvk Kim

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Støbning af platform; hvilken kerne hvis ikke træ/finer? 11 sep 2019 19:32 #2805

  • akpaulsen
  • akpaulsen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Indlæg: 81
  • Modtagne Tak: 23
Tusinde tak Kim,
- materialer fra Jem og Fix er altid velkommende ikke mindst fordi prisen er fornuftig :)
De plader vil jeg se nærmere på her i weekenden.
Mvh
Asbjørn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Side:
  • 1